Spaß am Widerstand: Gegenkultur in der Arbeiterschule
Main Author: | |
---|---|
Contributors: | |
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Frankfurt [Main]
Syndikat-Verlag-Gesellschaft
1979
|
In: | Year: 1979 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Great Britain
/ School sociology
/ Young Workers
B Pupil / Social stratification / Vocational prospects B Children of blue collar workers / Vocational prospects B Social stratification / Vocational prospects |
Further subjects: | B
Europe
B Kultur, Politische B Pedagogics B Politische Subjekte |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 02330085X | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230623173916.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1979 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 79,N19,0069 |2 dnb | ||
015 | |a 79,A33,0213 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 790775778 |2 DE-101 | |
020 | |a 3810800937 |9 3-8108-0093-7 | ||
035 | |a (DE-627)02330085X | ||
035 | |a (DE-576)007041144 | ||
035 | |a (DE-599)GBV02330085X | ||
035 | |a (OCoLC)46189849 | ||
035 | |a (OCoLC)46189849 | ||
035 | |a (DE-604)8022597298 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger |h eng | ||
044 | |c XA-DE-HE | ||
084 | |a 05b |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 7000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19549:761 | ||
084 | |a DU 2500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/20044:761 | ||
084 | |a MS 1420 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/123595: | ||
084 | |a MS 2250 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/123634: | ||
084 | |a MS 2350 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/123636: | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)132678896 |0 (DE-627)525178414 |0 (DE-576)163579644 |4 aut |a Willis, Paul E. |d 1945- | |
109 | |a Willis, Paul E. 1945- |a Willis, Paul 1945- | ||
240 | 1 | 0 | |a Learning to labour <dt.> |
245 | 1 | 0 | |a Spaß am Widerstand |b Gegenkultur in der Arbeiterschule |c Paul Willis |
264 | 1 | |a Frankfurt [Main] |b Syndikat-Verl.-Ges. |c 1979 | |
300 | |a 319 S. |b Ill. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
546 | |a Deutsch | ||
583 | 1 | |a Massenentsäuert |c 2017 |k DE-18 |2 pdager |5 DE-18-308 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Widerstand | ||
601 | |a Gegenkultur | ||
650 | 0 | |a Kultur, Politische | |
650 | 0 | |a Politische Subjekte | |
650 | 0 | |a Pädagogik | |
651 | 0 | |a Europa | |
689 | 0 | 0 | |d g |0 (DE-588)4022153-2 |0 (DE-627)104665513 |0 (DE-576)208942076 |2 gnd |a Großbritannien |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4077215-9 |0 (DE-627)106080814 |0 (DE-576)209204397 |2 gnd |a Schulsoziologie |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4002588-3 |0 (DE-627)106392743 |0 (DE-576)208847820 |2 gnd |a Arbeiterjugend |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |2 gnd |a Schüler |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4077574-4 |0 (DE-627)106079727 |0 (DE-576)209205695 |2 gnd |a Soziale Schichtung |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4121000-1 |0 (DE-627)105772402 |0 (DE-576)209539763 |2 gnd |a Berufsaussicht |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4002590-1 |0 (DE-627)106392727 |0 (DE-576)208847847 |2 gnd |a Arbeiterkind |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4121000-1 |0 (DE-627)105772402 |0 (DE-576)209539763 |2 gnd |a Berufsaussicht |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4077574-4 |0 (DE-627)106079727 |0 (DE-576)209205695 |2 gnd |a Soziale Schichtung |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4121000-1 |0 (DE-627)105772402 |0 (DE-576)209539763 |2 gnd |a Berufsaussicht |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Übers. |0 (DE-588)139109927 |0 (DE-627)608595772 |0 (DE-576)164383107 |4 oth |a Lindquist, Nils Thomas | |
700 | 1 | 2 | |a Willis, Paul E. |d 1945- |t Learning to labour <dt.> |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DF 7000 |b Allgemeines und Deutschland |k Systematische Pädagogik |k Erziehungspraxis |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270769448 |0 (DE-625)rvk/19549:761 |0 (DE-576)200769448 |
936 | r | v | |a DU 2500 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogische Soziologie |k Soziologie der Schule und der Schulklasse, Schule und Gesellschaft |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270726838 |0 (DE-625)rvk/20044:761 |0 (DE-576)200726838 |
936 | r | v | |a MS 1420 |b Unterschicht, Arbeiterklasse |k Spezielle Soziologien |k Soziale Ungleichheit; Schichten,Klassen und Milieu |k Unterschicht, Arbeiterklasse |0 (DE-627)1271440822 |0 (DE-625)rvk/123595: |0 (DE-576)201440822 |
936 | r | v | |a MS 2250 |b Jugend und Beruf, Jugend und Arbeit |k Spezielle Soziologien |k Jugendsoziologie |k Jugend und Beruf, Jugend und Arbeit |0 (DE-627)1270710826 |0 (DE-625)rvk/123634: |0 (DE-576)200710826 |
936 | r | v | |a MS 2350 |b Jugend, Kultur und Freizeit |k Spezielle Soziologien |k Jugendsoziologie |k Jugend, Kultur und Freizeit |0 (DE-627)1270710834 |0 (DE-625)rvk/123636: |0 (DE-576)200710834 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3139160577 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02330085X | ||
LOK | |0 005 19951108000000 | ||
LOK | |0 008 951108||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 20 A 14501 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a comp |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3139160658 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02330085X | ||
LOK | |0 005 20100408024608 | ||
LOK | |0 008 970922||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 50984 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sd III 28A |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3139160690 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02330085X | ||
LOK | |0 005 20100315113313 | ||
LOK | |0 008 100315||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-52 |c DE-627 |d DE-21-52 | ||
LOK | |0 541 |e 79/312 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-52 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ao 812 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k052 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Children of blue collar workers,Europe,Europe,Europe,The West,Occident,Northeastern Europe,Great Britain,United Kingdom,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,School sociology,Social stratification,Social stratum,Vocational prospects,Professional prospects,Occupational prospects,Young Workers |
STB | 0 | 0 | |a Enfant d'ouvriers,Europe,Jeunes travailleurs,Jeunesse ouvrière,Jeunesse ouvrière,Perspectives professionnelles,Débouchés,Débouchés,Pédagogie,Pédagogie,Sociologie scolaire,Sociologie de l'école,Sociologie de l'école,Stratification sociale,Élève <masc., motif>,Élève <masc.>,Écolier,Écolier,Écolier (motif),Écolier |
STC | 0 | 0 | |a Alumno,Alumno,Estudiante,Estudiante,Estudiante (Motivo),Estudiante,Estratificación social,Europa,Hijo de obreros,Juventud obrera,Pedagogía,Pedagogía,Perspectiva profesional,Sociología escolar |
STD | 0 | 0 | |a Europa,Figlio di operai,Figli degli operai,Figli degli operai,Giovani operai,Pedagogia,Pedagogia,Prospettive lavorative,Sbocchi professionali,Sbocchi professionali,Sociologia scolastica,Stratificazione sociale,Studente <scuola, motivo>,Studente <scuola>,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno |
STE | 0 | 0 | |a 学生,教育学,社会阶层,社会分层,职业前景 |
STF | 0 | 0 | |a 學生,教育學,社會階層,社會分層,職業前景 |
STG | 0 | 0 | |a Aluno,Aluno,Estudante,Estudante,Estudante (Motivo),Estudante,Estratificação social,Europa,Filho de operários,Juventude operária,Pedagogia,Pedagogia,Perspectiva profissional,Sociologia escolar |
STH | 0 | 0 | |a Европа (мотив),Педагогика (мотив),Педагогика,Профессиональные перспективы,Рабочая молодёжь,Ребёнок рабочих,Социальная слоистость,Школьник (мотив),Школьник,Школьный социолог |
STI | 0 | 0 | |a Εργατική νεολαία,Ευρώπη (μοτίβο),Κοινωνική διαστρωμάτωση,Κοινωνιολογία του σχολείου,Σχολική κοινωνιολογία,Μαθητής (μοτίβο),Μαθητής,Παιδί εργατών,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Προοπτικές απασχόλησης,Ευκαιρίες καριέρας |
SYE | 0 | 0 | |a Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften |
SYF | 0 | 0 | |a Europe,Europäische Länder,Europäische Staaten , Abendland,Okzident |
SYG | 0 | 0 | |a United Kingdom,Great Britain,UK (United Kingdom),Vereinigtes Königreich , Vereinigtes Königreich von Großbritannien und Nordirland,Großbritannien und Nordirland,England,UK,Angleterre,Brīṭāniyā al-ʿUẓmā,Brīṭāniya 'l-ʿUẓmā,Vereinigtes Königreich Großbritannien und Nordirland,United Kingdom,United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland,Great Britain,Grande Bretagne,British Isles,United Kingdom of Great Britain and Ireland,Royaume-Uni,Gran Bretagna,UK,U.K.,GB,England,Grande-Bretagne,Grossbritannien,British Empire,Britisches Reich , Schule , Schuljugend , Gesellschaft,Gesellschaft,Gesellschaftsschicht,Schicht,Schichtung,Soziale Schicht,Sozialschicht,Soziale Stratifikation,Stratifikation,Soziale Schichten , Berufschance,Berufsperspektive , Arbeiter,Arbeiterkinder , Berufschance,Berufsperspektive , Gesellschaft,Gesellschaft,Gesellschaftsschicht,Schicht,Schichtung,Soziale Schicht,Sozialschicht,Soziale Stratifikation,Stratifikation,Soziale Schichten , Berufschance,Berufsperspektive |
TIM | |a 100017070101_100020241231 |b 1707 - 2024 |