Kybernetische Grundlagen des Lernens und Lehrens
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Stuttgart
Klett
1965
|
In: | Year: 1965 |
Edition: | 1. Aufl. |
Series/Journal: | Erziehungswissenschaftliche Bücherei
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Cybernetic pedagogy
B Programmed teaching B Cybernetics / Teaching B Cybernetics / Learning B Information-theoretical didactic / Theory B Learning |
Further subjects: | B
Pedagogics
B Learning, Psychology of B Information theory in psychology B Cybernetics |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1071421077 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231106175635.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 850101s1965 gw ||||| 00| ||ger c | ||
016 | 7 | |a 450850862 |2 DE-101 | |
035 | |a (DE-627)1071421077 | ||
035 | |a (DE-576)001421077 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ001421077 | ||
035 | |a (OCoLC)253162594 | ||
035 | |a (OCoLC)08634841 | ||
035 | |a (OCoLC)253162594 | ||
035 | |a (DE-604)8019260970 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC02069148 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a LB1051 | |
084 | |a PÄ 320 |a PÄ 305 |2 sfb | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a DP 1080 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19778:761 | ||
084 | |a 81.51 |2 bkl | ||
084 | |a 81.60 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)118060856 |0 (DE-627)079218954 |0 (DE-576)314549463 |4 aut |a Cube, Felix von |d 1927-2020 | |
109 | |a Cube, Felix von 1927-2020 |a Cube, Felix v. 1927-2020 | ||
245 | 1 | 0 | |a Kybernetische Grundlagen des Lernens und Lehrens |c Felix v. Cube |
250 | |a 1. Aufl. | ||
264 | 1 | |a Stuttgart |b Klett |c 1965 | |
300 | |a 200 S. |b graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Erziehungswissenschaftliche Bücherei | |
500 | |a Literaturverz. S. 194 - 198 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-24 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Grundlage | ||
650 | 0 | |a Learning, Psychology of | |
650 | 0 | |a Information theory in psychology | |
650 | 4 | |a Kybernetik | |
650 | 4 | |a Pädagogik | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4166272-6 |0 (DE-627)105433985 |0 (DE-576)20990092X |2 gnd |a Kybernetische Pädagogik |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4047411-2 |0 (DE-627)106194666 |0 (DE-576)209073497 |2 gnd |a Programmierter Unterricht |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4033888-5 |0 (DE-627)106255479 |0 (DE-576)209003995 |2 gnd |a Kybernetik |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4136714-5 |0 (DE-627)105655473 |0 (DE-576)209671491 |2 gnd |a Lehren |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4033888-5 |0 (DE-627)106255479 |0 (DE-576)209003995 |2 gnd |a Kybernetik |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4035408-8 |0 (DE-627)106247867 |0 (DE-576)20901248X |2 gnd |a Lernen |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4161674-1 |0 (DE-627)105468207 |0 (DE-576)209867639 |2 gnd |a Informationstheoretische Didaktik |
689 | 4 | 1 | |d s |0 (DE-588)4059787-8 |0 (DE-627)106142275 |0 (DE-576)209132256 |2 gnd |a Theorie |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
689 | 5 | 0 | |d s |0 (DE-588)4166272-6 |0 (DE-627)105433985 |0 (DE-576)20990092X |2 gnd |a Kybernetische Pädagogik |
689 | 5 | |5 (DE-627) | |
689 | 6 | 0 | |d s |0 (DE-588)4033888-5 |0 (DE-627)106255479 |0 (DE-576)209003995 |2 gnd |a Kybernetik |
689 | 6 | 1 | |d s |0 (DE-588)4136714-5 |0 (DE-627)105655473 |0 (DE-576)209671491 |2 gnd |a Lehren |
689 | 6 | |5 (DE-627) | |
689 | 7 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035408-8 |0 (DE-627)106247867 |0 (DE-576)20901248X |2 gnd |a Lernen |
689 | 7 | |5 (DE-627) | |
689 | 8 | 0 | |d s |0 (DE-588)4161674-1 |0 (DE-627)105468207 |0 (DE-576)209867639 |2 gnd |a Informationstheoretische Didaktik |
689 | 8 | 1 | |d s |0 (DE-588)4059787-8 |0 (DE-627)106142275 |0 (DE-576)209132256 |2 gnd |a Theorie |
689 | 8 | |5 (DE-627) | |
889 | |w (DE-627)17581046X | ||
889 | |w (DE-627)449790908 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
936 | r | v | |a DP 1080 |b Allgemeines und Deutschland |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Informationstheoretische Didaktik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1271685957 |0 (DE-625)rvk/19778:761 |0 (DE-576)201685957 |
936 | b | k | |a 81.51 |j Lernprozess |0 (DE-627)106414755 |
936 | b | k | |a 81.60 |j Unterrichtsprozess: Allgemeines |0 (DE-627)106416278 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2010357035 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1071421077 | ||
LOK | |0 005 20030403000000 | ||
LOK | |0 008 030403||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 5 A 1492 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2010357051 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1071421077 | ||
LOK | |0 005 20100406234433 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e ZNLB8 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Cba 56 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2010357078 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1071421077 | ||
LOK | |0 005 20100407034008 | ||
LOK | |0 008 030313||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-51 |c DE-627 |d DE-21-51 | ||
LOK | |0 541 |e 3903 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-51 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ed 35 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k051 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Cybernetic pedagogy,Cybernetics,Cybernetics,Information-theoretical didactic,Learning,Learning process,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Programmed teaching,Teaching,Theory |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Cybernétique,Cybernétique,Didactique cybernétique,Enseignement,Enseignement programmé,Pédagogie cybernétique,Pédagogie,Pédagogie,Théorie |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje,Cibernética,Cibernética,Didáctica cibernética,Enseñanza programada,Enseñar,Pedagogía cibernética,Pedagogía,Pedagogía,Teoría |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento,Cibernetica,Cibernetica,Didattica cibernetica,Insegnamento,Istruzione programmata,Pedagogia cibernetica,Pedagogia,Pedagogia,Teoria |
STE | 0 | 0 | |a 学习,教学,教育学,理论 |
STF | 0 | 0 | |a 學習,控制论,教學,教育學,理論 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem,Cibernética,Cibernética,Didática cibernética,Ensinar,Ensino programado,Pedagogia cibernética,Pedagogia,Pedagogia,Teoria |
STH | 0 | 0 | |a Кибернетика (богословие),Кибернетика,Кибернетическая дидактика,Кибернетическая педагогика,Педагогика (мотив),Педагогика,Преподавание,Программированное обучение,Теория,Учебный процесс |
STI | 0 | 0 | |a Διδασκαλία,Θεωρία,Κυβερνητική (θεολογία),Κυβερνητική,Κυβερνητική διδακτική,Κυβερνητική παιδαγωγική,Μάθηση,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Προγραμματισμένη διδασκαλία |
SYE | 0 | 0 | |a Kybernese , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften |
SYG | 0 | 0 | |a Pädagogistik,Kybernetik , Programmgesteuerte Unterweisung,Programmierte Instruktion,Programmierte Unterweisung,Programmiertes Lernen,Programmiertes Lehren , Kybernese , Lehrprozess , Kybernese , Lernprozess,Lernvorgang , Kybernetische Didaktik,Formaldidaktik , Theorien,Theorien , Pädagogistik,Kybernetik , Kybernese , Lehrprozess , Lernprozess,Lernvorgang , Kybernetische Didaktik,Formaldidaktik , Theorien,Theorien |