More than Words: Examining Actions of Power through Extra-verbal Domains in Theological Education
Theological education, in line with mainstream academic culture, has delivered and assessed content primarily through the exchange of words. In turn, ecclesial practice, liturgy, mission, discipleship, and general teaching in the wider church has reflected this heavy verbal (rhetorical and literary)...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
De Gruyter
2017
|
In: |
International journal of practical theology
Jahr: 2017, Band: 21, Heft: 1, Seiten: 4-26 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Theologie
/ Bildung
/ Verbales Lernen
/ Reform
/ Vielfalt
|
IxTheo Notationen: | FB Theologiestudium |
weitere Schlagwörter: | B
theologische Bildung
theologisches Curriculum
Kindertheologie
spirituelle Theologie
Unterrichtsgestaltung
B Theological Education theological curriculum child theology spiritual theology course design |
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) |