More than Words: Examining Actions of Power through Extra-verbal Domains in Theological Education

Theological education, in line with mainstream academic culture, has delivered and assessed content primarily through the exchange of words. In turn, ecclesial practice, liturgy, mission, discipleship, and general teaching in the wider church has reflected this heavy verbal (rhetorical and literary)...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Cronshaw, Darren (VerfasserIn) ; Waldron Barnett, Elizabeth (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: De Gruyter 2017
In: International journal of practical theology
Jahr: 2017, Band: 21, Heft: 1, Seiten: 4-26
normierte Schlagwort(-folgen):B Theologie / Bildung / Verbales Lernen / Reform / Vielfalt
IxTheo Notationen:FB Theologiestudium
weitere Schlagwörter:B theologische Bildung theologisches Curriculum Kindertheologie spirituelle Theologie Unterrichtsgestaltung
B Theological Education theological curriculum child theology spiritual theology course design
Online Zugang: Volltext (Verlag)