Wenn Koordinaten sich verschieben: Zur Evangelizität der Religionspädagogik im mehrheitlich säkularen Kontext

One of the core tenets of our field is that a theory of religious education, child-rearing and socialisation must be profiled in context. That this has repercussions on both the theoretical and the practical level can be observed particularly clearly in religious education classes - and not only bec...

Description complète

Enregistré dans:  
Détails bibliographiques
Autres titres:"Wie evangelisch können Praktische Theologie und Religionspädagogik sein? Verortungen im Vorfeld des Reformationsjubiläums" - Dokumentation der GwR-Jahrestagung 2016
Auteur principal: Domsgen, Michael 1967- (Auteur)
Type de support: Électronique Article
Langue:Allemand
Vérifier la disponibilité: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
En cours de chargement...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Publié: [2016]
Dans: Theo-Web
Année: 2016, Volume: 15, Numéro: 2, Pages: 92-103
Classifications IxTheo:CH Christianisme et société
KBB Espace germanophone
KDD Église protestante
RF Pédagogie religieuse
Sujets non-standardisés:B untheistisch
B Evangelizität
B Konfessionslosigkeit
B atheistisch
B Säkularität
Description
Résumé:One of the core tenets of our field is that a theory of religious education, child-rearing and socialisation must be profiled in context. That this has repercussions on both the theoretical and the practical level can be observed particularly clearly in religious education classes - and not only because the term 'confessionality' here corresponds to the term 'evangelicity' in its wider meaning. A brief look will be taken at two selected regions to illustrate this. (English)
ISSN:1863-0502
Contient:Enthalten in: Theo-Web