Wenn Koordinaten sich verschieben: Zur Evangelizität der Religionspädagogik im mehrheitlich säkularen Kontext
One of the core tenets of our field is that a theory of religious education, child-rearing and socialisation must be profiled in context. That this has repercussions on both the theoretical and the practical level can be observed particularly clearly in religious education classes - and not only bec...
Autres titres: | "Wie evangelisch können Praktische Theologie und Religionspädagogik sein? Verortungen im Vorfeld des Reformationsjubiläums" - Dokumentation der GwR-Jahrestagung 2016 |
---|---|
Auteur principal: | |
Type de support: | Électronique Article |
Langue: | Allemand |
Vérifier la disponibilité: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Publié: |
[2016]
|
Dans: |
Theo-Web
Année: 2016, Volume: 15, Numéro: 2, Pages: 92-103 |
Classifications IxTheo: | CH Christianisme et société KBB Espace germanophone KDD Église protestante RF Pédagogie religieuse |
Sujets non-standardisés: | B
untheistisch
B Evangelizität B Konfessionslosigkeit B atheistisch B Säkularität |
Résumé: | One of the core tenets of our field is that a theory of religious education, child-rearing and socialisation must be profiled in context. That this has repercussions on both the theoretical and the practical level can be observed particularly clearly in religious education classes - and not only because the term 'confessionality' here corresponds to the term 'evangelicity' in its wider meaning. A brief look will be taken at two selected regions to illustrate this. (English) |
---|---|
ISSN: | 1863-0502 |
Contient: | Enthalten in: Theo-Web
|