What Happens in a Youth Community of Learning When Mobile Technology Is Implemented? The Case of a Finnish Evangelical-Lutheran Church Confirmation Training
The aim of this article is to discuss confirmation training from the perspective of mobile technology and social media. Previous research has focused on comparing confirmation training practices implemented in different Lutheran Churches. This article contributes to this research area by providing a...
Auteur principal: | |
---|---|
Type de support: | Électronique Article |
Langue: | Anglais |
Vérifier la disponibilité: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Publié: |
De Gruyter
2017
|
Dans: |
International journal of practical theology
Année: 2017, Volume: 21, Numéro: 2, Pages: 215-239 |
Sujets / Chaînes de mots-clés standardisés: | B
Suomen evankelis-luterilainen kirkko
/ Travail avec les confirmands
/ Appareil mobile
/ Réseaux sociaux
|
Classifications IxTheo: | KBE Scandinavie KDD Église protestante RF Pédagogie religieuse RH Évangélisation |
Sujets non-standardisés: | B
Travail avec les confirmands
Lerngruppen
Mobiltechnologie
Finnland
Facebook
B Confirmation training Community of learning Mobile technology Finland Facebook |
Accès en ligne: |
Volltext (Verlag) |
Résumé: | The aim of this article is to discuss confirmation training from the perspective of mobile technology and social media. Previous research has focused on comparing confirmation training practices implemented in different Lutheran Churches. This article contributes to this research area by providing a new viewpoint to the discussion. Results indicate that (1) workers, in particular, received new ways of working with enthusiasm, (2) but the actual use of mobile devices and social media like Facebook proved to be low and not innovative, and (3) mobile technology cannot be integrated into confirmation training until new content and methods that are meaningful to young people have been developed. Der Beitrag untersucht Einsatzmöglichkeiten für Mobilgeräte und soziale Medien im Konfirmandenunterricht. Er ergänzt frühere Forschungen zu diesem Thema, die sich auf Vergleiche zwischen den Konfirmandenunterrichtsmodellen verschiedener lutherischer Kirchen konzentriert haben. Drei Forschungsergebnisse stehen im Zentrum dieses Aufsatzes: (1) Die Einführung von Mobiltechnologie steigerte die Motivation der Mitarbeiter im Konfirmandenunterricht, (2) während der tatsächliche Gebrauch der Geräte und der sozialen Medien, beispielsweise Facebook, niedrig und wenig innovativ ausfiel. (3) Man wird Mobiltechnologie nicht erfolgreich in den Konfirmandenunterricht einbinden können, ehe neue Methoden und Inhalte entwickelt worden sind, die junge Menschen auf bedeutsame Weise ansprechen. |
---|---|
ISSN: | 1612-9768 |
Contient: | In: International journal of practical theology
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/ijpt-2016-0022 |