Pluralism and values in education in Hungary - changes between 1990 and 2012
Value transmission is a fundamental task of schools. However, the question arises as to how far prevailing political and social conditions shape the functioning of a country or a region's school system. In other words: what effect do they have on the choice of values to be transmitted at school...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2015]
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2015, Band: 36, Heft: 2, Seiten: 142-155 |
IxTheo Notationen: | AH Religionspädagogik AX Interreligiöse Beziehungen KBK Osteuropa |
weitere Schlagwörter: | B
values systems
B European education B Values B Curriculum B Hungarian education system |
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) |