Besser selber lernen. Selbstgesteuertes Lernen in religionswissenschaftlichen „Referateseminaren“ am Beispiel der „Einführung in die Religionspsychologie“
University seminars typically start with discussing the reading list compiled by the teacher. Subsequent classes then begin with a presentation by the students followed by a group discussion. In many cases, this leads to high degrees of frustration among the participants resulting from lack of prepa...
主要作者: | |
---|---|
其他作者: | |
格式: | 电子 文件 |
语言: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
出版: |
[2017]
|
In: |
Zeitschrift für Religionskunde
Year: 2017, 卷: 5, Pages: 71-90 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
宗教研究
/ Selbststudium
/ Referat (报告)
/ 宗教心理学
/ 导论
|
IxTheo Classification: | AE Psychology of religion AH Religious education |
Further subjects: | B
Selbststeuerung
B 能力 B Seminar B 学习 B 宗教心理学 B Referat B 教学法 B 高等教育教学法 |
在线阅读: |
Volltext (kostenfrei) |