Disability Studies Curriculum Transformation: Building a Program and Cultivating a Community

The authors facilitated and participated in a curriculum transformation seminar at the University of Washington that contributed to the growth of the Disability Studies Program. The project introduced disability studies content and pedagogy to a group of faculty who received commitments that year fr...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Knoll, Kristina R. (VerfasserIn) ; Woiak, Joanne (VerfasserIn) ; Lang, Dennis (VerfasserIn) ; Goering, Sara (VerfasserIn) ; Cory, Rebecca C. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Taylor & Francis [2017]
In: Journal of disability & religion
Jahr: 2017, Band: 21, Heft: 4, Seiten: 360-380
weitere Schlagwörter:B Disability
B curriculum development
B Activism
B Pedagogy
B Disability Studies
B Inclusive Education
Online Zugang: Volltext (Verlag)