Zum Umgang mit Populismus aus PR-Sicht: Ein Essay mit Tipps für Praktiker_innen

Strengthening (right-wing) populism also poses challenges for PR practitioners: How should one deal with this communicatively in daily PR practice? It is not only the more familiar mass-media mechanisms that need to be considered, but also online communication deserves special consideration, as popu...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Pleil, Thomas 1967- (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Nomos [2018]
In: Communicatio socialis
Year: 2018, Volume: 51, Issue: 2, Pages: 169-181
Standardized Subjects / Keyword chains:B Populism / Public relations / Mass media / Social media
IxTheo Classification:CG Christianity and Politics
Online Access: Volltext (Verlag)

MARC

LEADER 00000naa a22000002 4500
001 1577245237
003 DE-627
005 20180704114234.0
007 cr uuu---uuuuu
008 180704s2018 xx |||||o 00| ||ger c
024 7 |a 10.5771/0010-3497-2018-2-169  |2 doi 
035 |a (DE-627)1577245237 
035 |a (DE-576)507245237 
035 |a (DE-599)BSZ507245237 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
084 |a 1  |2 ssgn 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)13327585X  |0 (DE-627)539654388  |0 (DE-576)299742520  |4 aut  |a Pleil, Thomas  |d 1967- 
109 |a Pleil, Thomas 1967- 
245 1 0 |a Zum Umgang mit Populismus aus PR-Sicht  |b Ein Essay mit Tipps für Praktiker_innen  |c von Thomas Pleil 
264 1 |c [2018] 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a Strengthening (right-wing) populism also poses challenges for PR practitioners: How should one deal with this communicatively in daily PR practice? It is not only the more familiar mass-media mechanisms that need to be considered, but also online communication deserves special consideration, as populist movements often make systematic use of their mechanisms. This contribution provides suggestions which are addressed towards PR practitioners. 
520 |a Der erstarkte (Rechts-)Populismus stellt auch Praktikerinnen und Praktiker aus dem Bereich Public Relations vor Herausforderungen: Wie soll man hiermit kommunikativ umgehen? Zu betrachten sind hierbei nicht nur die eher bekannten massen- medialen Mechanismen, auch die Onlinekommunikation verdient eine besondere Betrachtung, da sich populistische Strömungen ihrer Mechanismen oft systematisch bedienen. Der Beitrag skizziert die Hintergründe des Phänomens und stellt elf Vorschläge zum Umgang mit (Rechts-)Populismus für PR-Praktiker_innen vor. 
601 |a Praktikant 
652 |a CG 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4129521-3  |0 (DE-627)104331216  |0 (DE-576)209611200  |2 gnd  |a Populismus 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4043188-5  |0 (DE-627)106210866  |0 (DE-576)20905459X  |2 gnd  |a Öffentlichkeitsarbeit 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4037877-9  |0 (DE-627)106235079  |0 (DE-576)209027029  |2 gnd  |a Massenmedien 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4639271-3  |0 (DE-627)330421344  |0 (DE-576)214542661  |2 gnd  |a Social Media 
689 0 |5 (DE-627) 
773 0 8 |i Enthalten in  |t Communicatio socialis  |d Baden-Baden : Nomos, 1968  |g 51(2018), 2, Seite 169-181  |h Online-Ressource  |w (DE-627)779395964  |w (DE-600)2758588-8  |w (DE-576)401716686  |x 2198-3852  |7 nnns 
773 1 8 |g volume:51  |g year:2018  |g number:2  |g pages:169-181 
856 4 0 |u https://doi.org/10.5771/0010-3497-2018-2-169  |x Verlag  |3 Volltext 
936 u w |d 51  |j 2018  |e 2  |h 169-181 
951 |a AR 
ELC |a 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3016062755 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1577245237 
LOK |0 005 20180704114234 
LOK |0 008 180704||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixzs  |a ixzo 
LOK |0 936ln  |0 1442043911  |a CG 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REF |a Medienarbeit 
STA 0 0 |a Mass media,Mass media,Populism,Public relations,Publicity work,Public relations,Social media,Social media 
STB 0 0 |a Médias,Médias de masse,Médias de masse,Médias,Populisme,Relations publiques,Relations publiques,Réseaux sociaux,Médias sociaux 
STC 0 0 |a Media social,Medios de comunicación de masa,Populismo,Relaciones públicas,Administración local 
STD 0 0 |a Mass media,Mezzi di comunicazione di massa,Mezzi di comunicazione di massa,Populismo,Pubbliche relazioni,Social media 
STE 0 0 |a 公共关系,公众关系,大众传媒,大众媒体,民粹主义,民众主义,平民主义,虚拟小区,计算机社群,电子社群 
STF 0 0 |a 公共關係,公眾關係,大眾傳媒,大眾媒體,民粹主義,民眾主義,平民主義,虛擬社區,電腦社群,電子社群 
STG 0 0 |a Meios de comunicação de massa,Mídia social,Populismo,Relações públicas 
STH 0 0 |a Популизм,Работа с общественностью,Социальные медиа,Средства массовой информации 
STI 0 0 |a Δημόσιες σχέσεις,Λαϊκισμός,Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης,ΜΜΕ,Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας,Μέσα κοινωνικής δικτύωσης,Social media 
SYG 0 0 |a Public relations,Betriebliche Informationspolitik,Corporate communication,Corporate communications,Imagepflege,PR (Public Relations),Public Relations,PR,Public Relations,PR , Massenkommunikationsmittel,Kommunikation - Massenmedien,Massenkommunikationsmittel,Massenmedium , Soziale Medien