Moralische Selbstbestimmung: Modelle der Entwicklung und Erziehung im Wertebereich ; ein Lehrbuch
Authors: | ; |
---|---|
Contributors: | |
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Stuttgart
Klett-Cotta
[1992]
|
In: | Year: 1992 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Kohlberg, Lawrence 1927-1987
/ Moral development
/ Moral education
|
Further subjects: | B
Social norm
B Lernen, soziales B Moral Development B Psychologische Theorie B Educational content B Moral education B Teacher behavior B Structuralism B Individuelle Entwicklung B Pupil behavior B Ethics B Kohlberg, Lawrence B Developmental Psychology B Sozialer Wert B Moral Education B Moral development B School organization B Social action |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1605855863 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230618181122.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 921224s1992 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 92,N13,0231 |2 dnb | ||
015 | |a 92,A33,0450 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 920413897 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783608958164 |9 978-3-608-95816-4 | ||
020 | |a 3608958169 |9 3-608-95816-9 | ||
035 | |a (DE-627)1605855863 | ||
035 | |a (DE-576)028093348 | ||
035 | |a (DE-599)DNB920413897 | ||
035 | |a (OCoLC)246928697 | ||
035 | |a (OCoLC)60942602 | ||
035 | |a (OCoLC)246928697 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 4000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19546:761 | ||
084 | |a DP 6000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19856:12010 | ||
084 | |a CQ 5000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19007: | ||
084 | |a CQ 5100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19008: | ||
084 | |a 80.45 |2 bkl | ||
100 | 1 | |e VerfasserIn |0 (DE-588)119009153 |0 (DE-627)079794033 |0 (DE-576)162451024 |4 aut |a Oser, Fritz |d 1937-2020 | |
109 | |a Oser, Fritz 1937-2020 |a Oser, Fritz K. 1937-2020 | ||
245 | 1 | 0 | |a Moralische Selbstbestimmung |b Modelle der Entwicklung und Erziehung im Wertebereich ; ein Lehrbuch |c Fritz Oser und Wolfgang Althof ; mit einem Beitrag von Detlef Garz |
264 | 1 | |a Stuttgart |b Klett-Cotta |c [1992] | |
264 | 4 | |c © 1992 | |
300 | |a 648 Seiten |b Diagramme |c 23 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverzeichnis: Seiten 577-620 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-24 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
600 | 1 | 4 | |a Kohlberg, Lawrence |
601 | |a Selbstbestimmung | ||
601 | |a Lehrbuch | ||
650 | 0 | |a Moral Development | |
650 | 0 | |a Ethics | |
650 | 0 | |a Moral Education | |
650 | 0 | |a Developmental Psychology | |
650 | 4 | |a Moralische Entwicklung | |
650 | 4 | |a Sittliche Erziehung | |
650 | 4 | |a Psychologische Theorie | |
650 | 4 | |a Soziale Norm | |
650 | 4 | |a Sozialer Wert | |
650 | 4 | |a Strukturalismus | |
650 | 4 | |a Soziales Handeln | |
650 | 4 | |a Individuelle Entwicklung | |
650 | 4 | |a Lernen, soziales | |
650 | 4 | |a Schulorganisation | |
650 | 4 | |a Bildungsinhalt | |
650 | 4 | |a Lehrerverhalten | |
650 | 4 | |a Schülerverhalten | |
689 | 0 | 0 | |d p |0 (DE-588)118564609 |0 (DE-627)079361080 |0 (DE-576)208993630 |2 gnd |a Kohlberg, Lawrence |d 1927-1987 |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4170537-3 |0 (DE-627)105401560 |0 (DE-576)209930977 |2 gnd |a Moralische Entwicklung |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4055179-9 |0 (DE-627)10467511X |0 (DE-576)209112611 |2 gnd |a Sittliche Erziehung |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
700 | 1 | |e VerfasserIn |0 (DE-588)107868296 |0 (DE-627)591010151 |0 (DE-576)302807837 |4 aut |a Althof, Wolfgang |d 1950- | |
700 | 1 | |e Sonstige Person, Familie und Körperschaft |0 (DE-588)109783115 |0 (DE-627)516178059 |0 (DE-576)161066038 |4 oth |a Garz, Detlef |d 1949- | |
889 | |w (DE-627)117982059 | ||
889 | |w (DE-627)276929284 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
936 | r | v | |a DF 4000 |b Allgemeines und Deutschland |k Systematische Pädagogik |k Erziehungsziel, Bildungsideal |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270744097 |0 (DE-625)rvk/19546:761 |0 (DE-576)200744097 |
936 | r | v | |a DP 6000 |b Allgemeines |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Didaktik einzelner Sachgebiete und Themen |k Fächerübergreifende Unterrichtsgebiete |k Ethische, moralische, religiöse Erziehung |k Allgemeines |0 (DE-627)1270742892 |0 (DE-625)rvk/19856:12010 |0 (DE-576)200742892 |
936 | r | v | |a CQ 5000 |b Entwicklung spezieller Verhaltensweisen und Funktionen |k Entwicklungspsychologie |k Entwicklung spezieller Verhaltensweisen und Funktionen |0 (DE-627)1271480107 |0 (DE-625)rvk/19007: |0 (DE-576)201480107 |
936 | r | v | |a CQ 5100 |b Soziale und moralische Entwicklung |k Entwicklungspsychologie |k Soziale und moralische Entwicklung |0 (DE-627)1271502070 |0 (DE-625)rvk/19008: |0 (DE-576)201502070 |
936 | b | k | |a 80.45 |j Ethische Erziehung |0 (DE-627)106414496 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 311534564X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1605855863 | ||
LOK | |0 005 20020413000000 | ||
LOK | |0 008 920828||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 32 A 9177 |9 00 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3115345720 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1605855863 | ||
LOK | |0 005 20091001102055 | ||
LOK | |0 008 921014||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 751/92 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pi IV b 46 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3115345739 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1605855863 | ||
LOK | |0 005 20020607000000 | ||
LOK | |0 008 940708||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-110 |c DE-627 |d DE-21-110 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-110 | ||
LOK | |0 852 1 |c N V 197 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k110 | ||
LOK | |0 936ln |a 8.7.3 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3115345747 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1605855863 | ||
LOK | |0 005 20100407010043 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 92/496 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Da III 258 1. Ex. |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a exem | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3115345771 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1605855863 | ||
LOK | |0 005 20080716160957 | ||
LOK | |0 008 080716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 92/1571 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Da III 258 2. Ex. |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3115345798 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1605855863 | ||
LOK | |0 005 20100407041647 | ||
LOK | |0 008 030313||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-51 |c DE-627 |d DE-21-51 | ||
LOK | |0 541 |e 92/271 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-51 | ||
LOK | |0 852 1 |c Em 119 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k051 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3115345801 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1605855863 | ||
LOK | |0 005 20100407054744 | ||
LOK | |0 008 041208||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-58 |c DE-627 |d DE-21-58 | ||
LOK | |0 541 |e 93-454 | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1310420580 |a Werte | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1310644314 |a Pädagogik | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-58 | ||
LOK | |0 852 1 |c C I 359 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k058 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Educational content,Moral development,Morality,Moral education,Ethical education,Pupil behavior,School organization,Social action,Social-minded behavior,Social norm,Structuralism,Structuralism (Literary analysis),Teacher behavior |
STB | 0 | 0 | |a Action sociale,Comportement de l'enseignant,Comportement des élèves,Contenu éducatif,Développement moral,Norme sociale,Organisation scolaire,Structuralisme,Structuralisme (littérature),Éducation morale |
STC | 0 | 0 | |a Acción social,Comportamiento de profesores,Comportamiento estudiantil,Contenido educacional,Desarrollo moral,Educación moral,Estructuralismo,Estructuralismo,Norma social,Organización escolar |
STD | 0 | 0 | |a Azione sociale,Comoortamento dell'insegnante,Comportamento degli studenti,Contenuto educativo,Educazione morale,Norma sociale,Organizzazione scolastica,Strutturalismo,Sviluppo morale |
STE | 0 | 0 | |a 教师行为,教师表现,社会行动,社会规范,结构主义,道德发展,道德教育 |
STF | 0 | 0 | |a 教師行為,教師表現,社會行動,社會規範,結構主義,道德教育,道德發展 |
STG | 0 | 0 | |a Ação social,Comportamento de professores,Comportamento estudantil,Conteúdo educacional,Desenvolvimento moral,Educação moral,Estruturalismo,Norma social,Organização escolar |
STH | 0 | 0 | |a Моральное развитие,Нравственное воспитание,Поведение учеников,Поведение учителя,Содержание образования,Социальная норма,Социальные действия,Структурализм,Школьная организация |
STI | 0 | 0 | |a Δομισμός,Στρουκτουραλισμός,Εκπαιδευτικό περιεχόμενο,Ηθική ανάπτυξη,Ηθική εκπαίδευση,Ηθική διαπαιδαγώγηση,Κοινωνική δράση,Κοινωνική νόρμα,Οργάνωση του σχολείου,Σχολική οργάνωση,Συμπεριφορά εκπαιδευτικών,Συμπεριφορά μαθητών |
SYA | 0 | 0 | |a Kohlberg, Lawrence |
SYE | 0 | 0 | |a Moral,Moralentwicklung , Ethische Erziehung,Moral,Moralerziehung,Moralische Erziehung,Moralpädagogik , Gesellschaftliche Norm,Norm,Soziale Regel , Politologie - nachbardisziplinäre Aspekte - Strukturalismus , Psychosoziales Handeln,Sozialverhalten,Psychosoziales Handeln,Soziale Praktik , Schule , Bildungsinhalte , Lehrverhalten,Lehrerhandeln,Unterricht,Unterrichtsverhalten , Schüler |
SYG | 0 | 0 | |a Moral,Moralentwicklung , Ethische Erziehung,Moral,Moralerziehung,Moralische Erziehung,Moralpädagogik |