Our daily bread: communication as a mission and ministry of the church

Today the role of communication in relation to the churches’ selfunderstanding and programs is shifting. The communication pendulum swings from communication as a mission and ministry of the church to communication as a public information service for the churches. In 2009 the LWF organized an intern...

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Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Συγγραφή απο Οργανισμό/Αρχή: Lutherischer Weltbund (Άλλος)
Άλλοι συγγραφείς: Achtelstetter, Karin (Επιμελητής έκδοσης)
Τύπος μέσου: Εκτύπωση Βιβλίο
Γλώσσα:Αγγλικά
Υπηρεσία παραγγελιών Subito: Παραγγείλετε τώρα.
Έλεγχος διαθεσιμότητας: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Έκδοση: Geneva The Lutheran World Federation 2010
Στο/Στη: Documentation (55)
Έτος: 2010
Μονογραφική σειρά/Περιοδικό:LWF documentation 55
Τυποποιημένες (ακολουθίες) λέξεων-κλειδιών:B Εκκλησία (μοτίβο) / Επικοινωνία (μοτίβο) / Lutherischer Weltbund
B Λουθηρανική Εκκλησία / Πρακτική θεολογία / Επικοινωνία (μοτίβο)
Άλλες λέξεις-κλειδιά:B Δημοσίευση συνεδρίου 2009 (Erlangen)
B Communication Religious aspects Christianity
B Lutheran World Federation
B Communication Religious aspects Lutheran Church
B Communication
Περιγραφή
Σύνοψη:Today the role of communication in relation to the churches’ selfunderstanding and programs is shifting. The communication pendulum swings from communication as a mission and ministry of the church to communication as a public information service for the churches. In 2009 the LWF organized an international consultation on “Communication: Our Daily Bread. Communication as a Mission and Ministry of the Church” at the Theological Faculty of the Friedrich- Alexander University in Erlangen, Germany. The meeting provided a platform where church communicators, policy makers, mission societies and other agencies could exchange information, discern new trends and discuss their expectations for communication in the churches in the 21st century. Here are their expectations. (Verlagsinformation)
Die Rolle, die Kommunikation für das Selbstverständnis und die programmatische Arbeit der Kirchen spielt, ist im Umbruch. Die Diskussionen und Kontroversen der vergangenen Jahrzehnte lassen sich am besten beschreiben als ein Pendeln zwischen Kommunikation als Auftrag bzw. Amt der Kirche und Kommunikation als Informationsservice und Dienstleistung für die Kirche. Der vorliegende Band dokumentiert die Beiträge einer internationalen Konsultation zum Thema, die 2009 vom LWB in Erlangen veranstaltet wurde. (Verlagsinformation dt. Ausg.)
ISBN:2940459045