Autonomy and religious education: lessons from a six-year evaluation of an educational reform in an Israeli school network

This study investigated the tension that exists between promoting an educational agenda and practising an educational approach which emphasises autonomy within the framework of religious education. Our main thesis is that every educational deed contains a dialectical tension between endorsing an edu...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Paul-Binyamin, Ilana (VerfasserIn) ; Gindi, Shahar (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch/Druck Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2017]
In: British journal of religious education
Jahr: 2017, Band: 39, Heft: 2, Seiten: 149-171
normierte Schlagwort(-folgen):B Israel / Religiöse Erziehung / Autonomie / Tagesordnung
IxTheo Notationen:AH Religionspädagogik
BH Judentum
weitere Schlagwörter:B Autonomy (Psychology)
B Educational change
B CURRICULA (Courses of study)
B Religious Education
B Education Israel
Online Zugang: Volltext (doi)