Religion - marketing's unwitting godparent: a case study of coffee branding and consumer loyalty

Dieses Buch vermittelt ein tiefes Verständnis der Analogie zwischen Marketing und Religion. Konsument*innen werden mit nahezu perfekter Werbung dazu angeregt, bezüglich des beworbenen Produkts ein Weltbild mit dazu passendem Ethos zu konstruieren. Extreme Kundenloyalität und hohe Gewinnmargen sind d...

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Bibliographic Details
Main Author: Ulrich, Michael Leo (Author)
Corporate Author: Ludwig-Maximilians-Universität München (Degree granting institution)
Format: Electronic Book
Language:English
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Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Baden-Baden Nomos 2019
In:Year: 2019
Edition:1st Edition
Series/Journal:Media and religion volume 3
Media and Religion | Medien und Religion 3
Standardized Subjects / Keyword chains:B Coffee / Advertising / Religion / Symbol / Marketing / Empirical social research
B Religion (Motif) / Advertising
B Religiosity / Marketing / Empirical social research
Further subjects:B commodity
B Motivations
B Symbol
B Symbolic Sign
B Indexical Sign
B Index
B Phantasmagoria
B Semiotics
B Coffee
B exchange value
B Branding
B Markenbildung
B Marketing
B iconical sign
B tie
B use value
B circuit of culture
B Consumer
B customer loyalty
B Science of Religion
B Advertising
B Ethos
B Coffee Branding
B Religion
B moods
B Thesis
B Advertising campaign
B Kundenloyalität
B advertising campaign
B Fan
B World view
B Bindung
B Stimmungen
B Fire
B Worldview
B Motivationen
B Cultural theory
B Nespresso
B Coffee-Branding
B Postmodern
B Icon
B Loyalty
Online Access: Inhaltstext (Verlag)
Volltext (Verlag)
Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Parallel Edition:Non-electronic

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520 |a Dieses Buch vermittelt ein tiefes Verständnis der Analogie zwischen Marketing und Religion. Konsument*innen werden mit nahezu perfekter Werbung dazu angeregt, bezüglich des beworbenen Produkts ein Weltbild mit dazu passendem Ethos zu konstruieren. Extreme Kundenloyalität und hohe Gewinnmargen sind die Folgen. Untersucht wird die Werbekampagne „Nespresso. What else?“. Die Studie basiert auf einer audio-visuellen Analyse ausgewählter Werbespots und auf einer Analyse von Primärdaten von Nespresso-Kund*innen sowie, als Kontrollgruppe, von Konsument*innen anderer Kaffee-Marken. Die statistisch hoch signifikanten Ergebnisse sind eindrücklich und machen betroffen. Sie vermitteln ein Verständnis dafür, wie der Tauschwert eines an sich profanen Konsumguts auf ein Vielfaches seines Gebrauchswerts gesteigert werden kann, und wie, ganz im Sinne Walter Benjamins, losgelöst von nüchternen Produktattributen, ein Produkt eine äußerst starke symbolische Aufladung erfährt. 
520 |a This book provides an in-depth understanding of the analogy between marketing and religion: how an effective marketing campaign makes consumers construct an entire worldview with a corresponding ethos regarding an advertised commodity, which results in exceptional consumer loyalty and high profit margins. This book scrutinises the advertising campaign ‘Nespresso. What else?’. The study is based on an audio-visual analysis of selected commercials, and on an analysis based on primary data about Nespresso drinkers and, as a control group, about consumers of other coffee brands. The statistically highly significant results are impressive and to some degree disturbing. They shed light on how the exchange value of a profane consumer item is increased to a multiple of its use value and how, in accordance with Walter Benjamin’s thesis, the symbolic charging of a commodity, stripped of its profane attributes, is taken to extremes. 
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