Dealing with illiberal and discriminatory aspects of faith in religious education: a case study of Quebec's Ethics and Religious Culture curriculum
Taking Quebec's mandatory religious education curriculum, Ethics and Religious Culture (ERC), as a case study, this paper examines the question of whether it is legitimate to teach about the illiberal and discriminatory aspects of religious belief and practice—misogyny, homophobia, racial discr...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2020]
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2020, Band: 41, Heft: 2, Seiten: 162-178 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Québec (Provinz)
/ Laizität
/ Interreligiöser Dialog
/ Religiöse Erziehung
/ Curriculum
/ Didaktik
/ Religion
/ Demokratie
/ Diskriminierungsverbot
/ Ablehnung
|
IxTheo Notationen: | AH Religionspädagogik AX Interreligiöse Beziehungen ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Cultural approach to religious education
B Ethics and Religious Culture curriculum B education law B liberal democratic values |
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) |