Dealing with illiberal and discriminatory aspects of faith in religious education: a case study of Quebec's Ethics and Religious Culture curriculum

Taking Quebec's mandatory religious education curriculum, Ethics and Religious Culture (ERC), as a case study, this paper examines the question of whether it is legitimate to teach about the illiberal and discriminatory aspects of religious belief and practice—misogyny, homophobia, racial discr...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Maxwell, Bruce (VerfasserIn) ; Hirsch, Sivane (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2020]
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2020, Band: 41, Heft: 2, Seiten: 162-178
normierte Schlagwort(-folgen):B Québec (Provinz) / Laizität / Interreligiöser Dialog / Religiöse Erziehung / Curriculum / Didaktik / Religion / Demokratie / Diskriminierungsverbot / Ablehnung
IxTheo Notationen:AH Religionspädagogik
AX Interreligiöse Beziehungen
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Cultural approach to religious education
B Ethics and Religious Culture curriculum
B education law
B liberal democratic values
Online Zugang: Volltext (Verlag)