Parabolic Transcendence in Time and Narrative: Shane Carruth’s Shane Carruth’s PRIMER (US 2004) and UPSTREAM COLOR (US 2013) as Post-Secular Sci-Fi Parables
Subjectivity, memory, identity, and the invisible connections between individuals are all conspicuous within filmmaker Shane Carruth’s two award-winning indie sci-fi films, Primer (Shane Carruth, USA, 2004) and Upstream Color (Shane Carruth, USA, 2013). In this, I contend that both Primer and Upstre...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Institut f. Fundamentaltheologie
[2020]
|
In: |
Journal for religion, film and media
Jahr: 2020, Band: 6, Heft: 1, Seiten: 17-36 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Primer
/ Upstream Color
/ Ricœur, Paul 1913-2005
/ Postsäkularismus
/ Das Sakrale
/ Transzendenz
|
IxTheo Notationen: | AG Religiöses Leben; materielle Religion AZ Neue Religionen |
weitere Schlagwörter: | B
Paul Ricoeur
B Transcendence B Film-Theology B Parable B Shane Carruth B Time Travel B Post-secular |
Online Zugang: |
Volltext (doi) Volltext (kostenfrei) |