Parabolic Transcendence in Time and Narrative: Shane Carruth’s Shane Carruth’s PRIMER (US 2004) and UPSTREAM COLOR (US 2013) as Post-Secular Sci-Fi Parables

Subjectivity, memory, identity, and the invisible connections between individuals are all conspicuous within filmmaker Shane Carruth’s two award-winning indie sci-fi films, Primer (Shane Carruth, USA, 2004) and Upstream Color (Shane Carruth, USA, 2013). In this, I contend that both Primer and Upstre...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Mayward, Joel ca. 20./21. Jh. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Institut f. Fundamentaltheologie [2020]
In: Journal for religion, film and media
Jahr: 2020, Band: 6, Heft: 1, Seiten: 17-36
normierte Schlagwort(-folgen):B Primer / Upstream Color / Ricœur, Paul 1913-2005 / Postsäkularismus / Das Sakrale / Transzendenz
IxTheo Notationen:AG Religiöses Leben; materielle Religion
AZ Neue Religionen
weitere Schlagwörter:B Paul Ricoeur
B Transcendence
B Film-Theology
B Parable
B Shane Carruth
B Time Travel
B Post-secular
Online Zugang: Volltext (doi)
Volltext (kostenfrei)