Activism, Religious Studies, and Embodied Teaching in an Era of Rapid Climate Changes

Abstract This article presents 29 theses, in the lineage of Bruce Lincoln’s theses on method, to help those teaching religion and nature navigate what it is to do such teaching in the context of the Anthropocene and global warming. With these in place it provides a dialogue between the educational t...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: LeVasseur, Todd (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Brill 2021
In: Worldviews
Jahr: 2021, Band: 25, Heft: 1, Seiten: 1-16
normierte Schlagwort(-folgen):B Freire, Paulo 1921-1997 / Pädagogik / Theorie / Smith, Jonathan Z. 1938-2017 / Religionswissenschaft / Klimaänderung / Anthropozän
IxTheo Notationen:AA Religionswissenschaft
NCG Ökologische Ethik; Schöpfungsethik
ZB Soziologie
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Anthropocene
B theses on method
B Activism
B Paulo Freire
B Global warming
B religion and nature
B Jonathan Z. Smith
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Beschreibung
Zusammenfassung:Abstract This article presents 29 theses, in the lineage of Bruce Lincoln’s theses on method, to help those teaching religion and nature navigate what it is to do such teaching in the context of the Anthropocene and global warming. With these in place it provides a dialogue between the educational theories of Paulo Freire and Jonathan “ JZ ” Smith. This dialogue helps to reflect upon the role of activism in the religion and nature classroom, given the 29 theses. A critique of higher education’s inability to quickly adapt to new planetary biogeochemical baselines is the container within which the dialogue and theses are articulated.
ISSN:1568-5357
Enthält:Enthalten in: Worldviews
Persistent identifiers:DOI: 10.1163/15685357-20211003