On Relevant Knowledge and Valorization in Religious and Worldview Education

Internationalization of academic research and international knowledge transfer can contribute to making religious and worldview educational practices relevant. Thus, international endearvors of academic research are also to be valued as well as national endeavors. However, neo-liberal perverse stimu...

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Auteur principal: Miedema, Siebren 1949- (Auteur)
Type de support: Électronique Article
Langue:Anglais
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Publié: ˜deœ Gruyter [2021]
Dans: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Année: 2021, Volume: 73, Numéro: 1, Pages: 5-15
Sujets / Chaînes de mots-clés standardisés:B Éducation religieuse / Transfert scientifique / Internationalisation
Classifications IxTheo:CF Christianisme et science
RF Pédagogie religieuse
Sujets non-standardisés:B Knowledge Transfer
B Wissenstransfer
B philosophy of science
B pragmatistic view
B Épistémologie
B Bewertung von Bildung im Bereich von Religionen und Weltanschauungen
B Internationalisation
B valorization for religious and worldview education
B Internationalization
B Pragmatisme
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Description
Résumé:Internationalization of academic research and international knowledge transfer can contribute to making religious and worldview educational practices relevant. Thus, international endearvors of academic research are also to be valued as well as national endeavors. However, neo-liberal perverse stimuli have had the upper hand in academic research policies since the 1980s. Thus research policy criteria and aims of academic research need to change in order to result in relevancy and valorization for pedagogical practices. Following a pragmatistic train of thought in philosophy of science can offer the possibility for a democratic approach which is truly oriented on the world's problems in which academic researchers, pedagogical practitioners, politicians and lay-persons can join forces.
Internationalisierung wissenschaftlicher Forschung sowie internationaler Wissenstransfer können zur Relevanz von Bildungspraxen im Bereich von Religionen und Weltanschauungen beitragen. Daher ist neben der nationalen eine internationale Wertung wissenschaftlicher Forschung zu begrüßen. Allerdings haben neo-liberale perverse Impulse seit den 1980er Jahren in der Wissenschaftspolitik die Oberhand gewonnen. Daher müssen sich die Kriterien für die Forschungspolitik sowie die Ziele wissenschaftlicher Forschung ändern, um für pädagogische Praxisformen und deren Wertung relevant zu werden. Einem pragmatistischen Denkansatz in der Wissenschaftstheorie zu folgen bietet die Möglichkeit eines wirklich an Weltproblemen orientierten demokratischen Ansatzes, bei dem wissenschaftliche Forschung, pädagogische Praxis, Politik und Laien ihre Kräfte zusammenführen.
ISSN:2366-7796
Contient:Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/zpt-2021-0002