Grundlinien einer systemischen Religionspädagogik in Ostdeutschland Überlegungen zum Lernort Schule

A systemic religious educational theory examines learning processes from the learner's point of view while striving to take the influences of the places of learning into consideration in the appropriate manner. The situation in Eastern Germany provides specific prerequisites for this. In order...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Domsgen, Michael 1967- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Deutsch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Mohr Siebeck 2008
In: Zeitschrift für Theologie und Kirche
Jahr: 2008, Band: 105, Heft: 4, Seiten: 488-510
Online Zugang: Volltext (JSTOR)
Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Parallele Ausgabe:Nicht-Elektronisch
Beschreibung
Zusammenfassung:A systemic religious educational theory examines learning processes from the learner's point of view while striving to take the influences of the places of learning into consideration in the appropriate manner. The situation in Eastern Germany provides specific prerequisites for this. In order to deal with this situation, it is helpful to use the multiple perspectives offered by the systemic approach. The author illustrates this by using the school as an example of a specific place of learning.
ISSN:1868-7377
Enthält:Enthalten in: Zeitschrift für Theologie und Kirche
Persistent identifiers:DOI: 10.1628/004435408786583492