‘RE/TRS’ is a Girl’s Subject: Talking about Gender and the Discourse of ‘Religion’ in UK Educational Spaces

This article addresses what appears to be a retrenchment into narrower forms of identification and an increased suspicion of difference in the context of educational policy in the UK – especially in relation to ‘Religious Education’. The adoption of standardized management protocols – ‘managerialism...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Jasper, Alison (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Sage 2015
In: Feminist theology
Jahr: 2015, Band: 24, Heft: 1, Seiten: 69-78
weitere Schlagwörter:B Managerialism
B Religious Education
B Religion
B gender stereotyping
B Educational Policy
B Difference
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (lizenzpflichtig)