How do managers think about market economies and morality? Empirical enquiries into business-ethical thinking patterns

How do managers think about the relationship between the pursuit of economic success and ethical demands? This paper presents the main results of a qualitative-empirical study (Ulrich and Thielemann, 1992). The range of thinking patterns displayed by Swiss managers in this field of tension is elucid...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Ulrich, Peter 1961- (VerfasserIn) ; Thielemann, Ulrich (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Springer Science + Business Media B. V 1993
In: Journal of business ethics
Jahr: 1993, Band: 12, Heft: 11, Seiten: 879-898
weitere Schlagwörter:B Empirical Enquiry
B Market Economy
B Business Ethic
B Economic Growth
B Previous Investigation
Online Zugang: Volltext (JSTOR)
Volltext (lizenzpflichtig)