Sustainability Marketing Commitment: Empirical Insights About Its Drivers at the Corporate and Functional Level of Marketing

Corporate sustainability is an important strategy and value orientation for marketing, but scarce research addresses the organizational drivers and barriers to including it in companies’ marketing strategies and processes. The purpose of this study is to determine levels of commitment to corporate s...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Tollin, Karin (VerfasserIn) ; Christensen, Lars Bech (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Springer Science + Business Media B. V 2019
In: Journal of business ethics
Jahr: 2019, Band: 156, Heft: 4, Seiten: 1165-1185
weitere Schlagwörter:B Marketing’s influence
B Corporate Sustainability
B Strategic orientations
B Marketing capabilities
B Sustainability marketing
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)