"It's so normal, and … meaningful.": Playing with Narrative, Artifacts, and Cultural Difference in Florence
This article considers how player interactions with religious and ethnic markers, create a globalized game space in the mobile game Florence (2018). Florence is a multi-award-winning interactive novella game with story-integrated minigames that weave play experiences into the narrative. The game, in...
VerfasserInnen: | ; |
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Medienart: | Elektronisch Review |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
2022
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In: |
Gamevironments
Jahr: 2022, Band: 16, Seiten: 68-99 |
Rezension von: | Florence (Sundaram, Dheepa) |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Design
/ Normativität
/ Weltbürgertum
/ Spieler
/ Interaktion
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IxTheo Notationen: | ZB Soziologie ZD Psychologie ZG Medienwissenschaft; Digitalität; Kommunikationswissenschaft |
weitere Schlagwörter: | B
Cosmopolitanism
B gamevironments B Ethnicity B Pan-Asian B Rezension B Video Games B Religion B Game Mechanics B Hinduism B Interactive Narrative B Game Design B Culture |
Online Zugang: |
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