"It's so normal, and … meaningful.": Playing with Narrative, Artifacts, and Cultural Difference in Florence

This article considers how player interactions with religious and ethnic markers, create a globalized game space in the mobile game Florence (2018). Florence is a multi-award-winning interactive novella game with story-integrated minigames that weave play experiences into the narrative. The game, in...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Sundaram, Dheepa (VerfasserIn) ; Gottlieb, Owen (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Review
Sprache:Englisch
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Veröffentlicht: 2022
In: Gamevironments
Jahr: 2022, Band: 16, Seiten: 68-99
Rezension von:Florence (Sundaram, Dheepa)
normierte Schlagwort(-folgen):B Design / Normativität / Weltbürgertum / Spieler / Interaktion
IxTheo Notationen:ZB Soziologie
ZD Psychologie
ZG Medienwissenschaft; Digitalität; Kommunikationswissenschaft
weitere Schlagwörter:B Cosmopolitanism
B gamevironments
B Ethnicity
B Pan-Asian
B Rezension
B Video Games
B Religion
B Game Mechanics
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B Interactive Narrative
B Game Design
B Culture
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