Is Formation Education?

When theological educators refer to formation what do they mean? This article explores the important but sometimes ambiguous idea of formation by engaging with educational theory, particularly the work of John Dewey, Paulo Freire, and Paul Tillich.

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Ghiloni, Aaron J. 1977- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 2011
In: Journal of Christian education
Jahr: 2011, Band: 54, Heft: 3, Seiten: 29-41
weitere Schlagwörter:B Theological Education
B Paulo Freire
B John Dewey
B Paul Tillich
B Formation
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Beschreibung
Zusammenfassung:When theological educators refer to formation what do they mean? This article explores the important but sometimes ambiguous idea of formation by engaging with educational theory, particularly the work of John Dewey, Paulo Freire, and Paul Tillich.
Enthält:Enthalten in: Journal of Christian education
Persistent identifiers:DOI: 10.1177/002196571105400305