Children's Agency in Worship

Children help create and shape their social worlds, including that of worship. This article explores how children negotiate and appropriate worship practices and incorporate their own values, understandings and creative ideas into their worship. This analysis of children's agency relies on qual...

Descripción completa

Guardado en:  
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Leersum-Bekebrede, Lydia van (Autor) ; Sonnenberg, Ronelle 1980- (Autor) ; Kock, Jos de 1978- (Autor) ; Barnard, Marcel 1957- (Autor)
Tipo de documento: Electrónico Artículo
Lenguaje:Inglés
Verificar disponibilidad: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Gargar...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Publicado: De Gruyter 2022
En: International journal of practical theology
Año: 2022, Volumen: 26, Número: 2, Páginas: 190-209
Otras palabras clave:B Capacidad civil
B Practical Theology
B Worship
B Agency
B children’s theology
B Teología práctica
B Qualitative Research
B Teología infantil
B Celebración
B Qualitative Forschung
Acceso en línea: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Descripción
Sumario:Children help create and shape their social worlds, including that of worship. This article explores how children negotiate and appropriate worship practices and incorporate their own values, understandings and creative ideas into their worship. This analysis of children's agency relies on qualitative data drawn from direct observation of Dutch Protestant worship services designed for and/or attended by children. Recognising that children have agency in worship encourages practitioners and practical theologians to identify how children already help shape the worship they take part in and enhance opportunities to strengthen their agency and influence.
Kinder wirken mit an der Gestaltung ihrer Lebenswelt, auch im Gottesdienst. Dieser Aufsatz stellt die Ergebnisse einer qualitativ-empirischen Studie vor, die der kreativen Anteilnahme von Kindern in Gottesdiensten der evangelischen Kirche in den Niederlanden nachgeht. Die jüngsten Gottesdienstteilnehmer*innen als handelnd und handlungsfähig zu sehen, ermutigt dazu, mehr Gelegenheiten für Erfahrungen der Selbstwirksamkeit von Kindern im gottesdienstlichen Geschehen zu schaffen.
ISSN:1612-9768
Obras secundarias:Enthalten in: International journal of practical theology
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/ijpt-2020-0049