Diagnostic Competencies of Religious Education Teachers – Requirements and Challenges

Assessing and supporting are, in addition to teaching, educating and innovating, core competencies of teaching professionals. Particularly in the field of didactics of mathematics and educational sciences an increased interest in the conceptualization of diagnostic competencies of teachers has emerg...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Sieveke, Annalena (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Brill 2023
In: Journal of empirical theology
Jahr: 2023, Band: 36, Heft: 2, Seiten: 259-277
normierte Schlagwort(-folgen):B Religionslehrer / Beurteilung / Fähigkeit / Reflexion (Philosophie) / Professionalisierung
IxTheo Notationen:AH Religionspädagogik
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B formative assessment
B diagnostic competencies
B Religious Education
B assessing
B Professionalization of Teachers
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)