Unterricht als Zivilisationsform: Zugänge zu unerledigten Themen der Didaktik
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Königstein/Ts. [u.a.]
Athenäum-Verlag
1985
Wien Österreichischer Bundesverlag 1985 |
In: | Year: 1985 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
School teaching
B Didactics B Didactics / Theory B Teaching theory / School theory |
Further subjects: | B
Collection of essays
B Didactics B Unterrichtslehre B Educational content B Educational goal B Learning goal B Methodik |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 273048252 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230621174441.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 860415s1985 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 85,N44,0147 |2 dnb | ||
015 | |a 86,A11,0368 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 850896886 |2 DE-101 | |
020 | |a 3215061813 |9 3-215-06181-3 | ||
020 | |a 376108322X |9 3-7610-8322-X | ||
020 | |z 376108322X | ||
020 | |z 3215061813 | ||
020 | |z 3215061833 | ||
035 | |a (DE-627)273048252 | ||
035 | |a (DE-576)010849629 | ||
035 | |a (DE-599)GBV273048252 | ||
035 | |a (OCoLC)611862131 | ||
035 | |a (OCoLC)64766032 | ||
035 | |a (OCoLC)611862131 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC00066005 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-AT | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19773:761 | ||
084 | |a BU 1410 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16825: | ||
084 | |a 81.61 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Unterricht als Zivilisationsform |b Zugänge zu unerledigten Themen der Didaktik |c Hans Rauschenberger (Hrsg.). Mit Beitr. von Jürgen Diederich ... |
264 | 1 | |a Königstein/Ts. [u.a.] |b Athenäum-Verl. |c 1985 | |
264 | 1 | |a Wien |b Österreichischer Bundesverlag |c 1985 | |
300 | |a 228 S. |b graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturangaben | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
650 | 4 | |a Didaktik | |
650 | 4 | |a Unterrichtslehre | |
650 | 4 | |a Bildungsinhalt | |
650 | 4 | |a Lernziel | |
650 | 4 | |a Methodik | |
650 | 4 | |a Erziehungsziel | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4070463-4 |0 (DE-627)104767367 |0 (DE-576)209181044 |2 gnd |a Didaktik |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4070463-4 |0 (DE-627)104767367 |0 (DE-576)209181044 |2 gnd |a Didaktik |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4059787-8 |0 (DE-627)106142275 |0 (DE-576)209132256 |2 gnd |a Theorie |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4136715-7 |0 (DE-627)105655465 |0 (DE-576)209671505 |2 gnd |a Unterrichtstheorie |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4180212-3 |0 (DE-627)10532776X |0 (DE-576)209996536 |2 gnd |a Schultheorie |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |a Diederich, Jürgen |e Mitarb. |4 oth | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)120901730 |0 (DE-627)080957765 |0 (DE-576)163787735 |4 edt |a Rauschenberger, Hans |d 1928-2016 | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/850896886/04 |m V:DE-605 |q application/pdf |v 20130501 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2732593&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Unterricht als Zivilisationsform |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)023540923 | ||
889 | |w (DE-627)02744001X | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Allgemeine einführende Werke |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783092 |0 (DE-625)rvk/19773:761 |0 (DE-576)200783092 |
936 | r | v | |a BU 1410 |b Erziehungswissenschaftliche Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien |k Religionspädagogik und Katechetik |k Neuere systematische Werke |k Erziehungswissenschaftliche Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien |0 (DE-627)1270733109 |0 (DE-625)rvk/16825: |0 (DE-576)200733109 |
936 | b | k | |a 81.61 |j Didaktik |j Hochschuldidaktik |0 (DE-627)106422790 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3215764245 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 273048252 | ||
LOK | |0 005 19991009000000 | ||
LOK | |0 008 910617||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 26 A 53 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3215764296 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 273048252 | ||
LOK | |0 005 20100408032301 | ||
LOK | |0 008 970929||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 58911 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg I b 57 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3215764318 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 273048252 | ||
LOK | |0 005 20070213095745 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 17690 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 1410 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3215764334 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 273048252 | ||
LOK | |0 005 20090518153941 | ||
LOK | |0 008 090518||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 86/691 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Fa I 1081 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Didactics,Educational content,Educational goal,Educational intention,Learning goal,Educational objective,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,School theory,Teaching theory,Theory |
STB | 0 | 0 | |a Contenu éducatif,Didactique,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Objectif d'apprentissage,Objectif éducatif,Théorie,Théorie de l'enseignement,Théorie de l'école |
STC | 0 | 0 | |a Contenido educacional,Didáctica,Enseñanza,Enseñanza,Objetivo del aprendizaje,Objetivo educacional,Teoría,Teoría de la enseñanza,Teoría escolar |
STD | 0 | 0 | |a Contenuto educativo,Didattica,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Obiettivo didattico,Obiettivo educativo,Teoria,Teoria dell'insegnamento,Teoria della scuola |
STE | 0 | 0 | |a 学习目标,学习目的,学校理论,教学法,教学理论,教育法,教育目标,理论,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 學校理論,學習目標,學習目的,教學法,教學理論,教育法,教育目標,理論,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Conteúdo educacional,Didática,Ensino,Ensino,Objetivo da aprendizagem,Objetivo educacional,Teoria,Teoria do ensino,Teoria escolar |
STH | 0 | 0 | |a Дидактика,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Содержание образования,Теория,Теория преподавания,Учебная цель,Цель воспитания,Школьная теория |
STI | 0 | 0 | |a Διδακτική,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαιδευτικό περιεχόμενο,Εκπαιδευτικός στόχος,Εκπαιδευτικός στόχος,Μαθησιακός στόχος,Θεωρία,Θεωρία διδασκαλίας,Θεωρία του σχολείου |
SYE | 0 | 0 | |a Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Bildungsinhalte , Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele , Bildungsziel,Erziehungsintention,Erziehung,Erziehungsziele |
SYG | 0 | 0 | |a Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Theorien,Theorien , Unterricht , Schule |