Religionsunterricht in den Wandlungsprozessen der Lebenswelt: Perspektiven auf ein Fach
Contributors: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Waltrop
Spenner
2003
|
In: | Year: 2003 |
Volumes / Articles: | Show volumes/articles. |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Religious instruction
|
Further subjects: | B
Collection of essays
B Church B Educational duty B Islamic religious instruction B Religious instruction B Religious pedagogy B Pluralistic society B Germany Bundesrepublik B Denmark B Society B World of experience B Church policy B Religious pluralism B Social change B Germany |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 367211785 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240329033216.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 030731s2003 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 03,N33,0419 |2 dnb | ||
015 | |a 03,A39,0829 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 968393144 |2 DE-101 | |
020 | |a 3899910028 |c Kt. : EUR 14.00 |9 3-89991-002-8 | ||
024 | 3 | |a 9783899910025 | |
035 | |a (DE-627)367211785 | ||
035 | |a (DE-576)107377004 | ||
035 | |a (DE-599)GBV367211785 | ||
035 | |a (OCoLC)76572014 | ||
035 | |a (OCoLC)76572014 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 12 |2 sdnb | ||
084 | |a 14 |2 sdnb | ||
084 | |a 13 |2 sdnb | ||
084 | |a 13 |a 14 |a 12 |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a BU 1520 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16831: | ||
084 | |a BU 2100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16849: | ||
084 | |a BQ 7310 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/15599: | ||
084 | |a 11.77 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Religionsunterricht in den Wandlungsprozessen der Lebenswelt |b Perspektiven auf ein Fach |c hrsg. von Franz-Heinrich Beyer |
263 | |a kart. : EUR 14.00 | ||
264 | 1 | |a Waltrop |b Spenner |c 2003 | |
300 | |a 207 S. |b Ill. |c 205 mm x 145 mm, 276 gr | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
583 | 1 | |a Archivierung prüfen |c 20240324 |f DE-4165 |z 2 |2 pdager | |
601 | |a Lebenswelt | ||
601 | |a Perspektive | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4049422-6 |0 (DE-627)106187074 |0 (DE-576)209081996 |a Religionsunterricht |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4034929-9 |0 (DE-627)106250310 |0 (DE-576)209009756 |a Lebenswelt |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4049412-3 |0 (DE-627)10451681X |0 (DE-576)209081937 |a Religionspädagogik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4030745-1 |0 (DE-627)10452300X |0 (DE-576)208988858 |a Kirchenpolitik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4030702-5 |0 (DE-627)104731745 |0 (DE-576)208988742 |a Kirche |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4145460-1 |0 (DE-627)105590959 |0 (DE-576)209741627 |a Bildungsauftrag |2 gnd |
650 | 4 | |a Religionsunterricht | |
650 | 4 | |a Religionsunterricht | |
650 | 4 | |a Gesellschaft | |
650 | 4 | |a Pluralistische Gesellschaft | |
650 | 4 | |a Religiöser Pluralismus | |
650 | 4 | |a Islamischer Religionsunterricht | |
650 | 4 | |a Sozialer Wandel | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4011882-4 |0 (DE-627)104704861 |0 (DE-576)208896155 |a Deutschland |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4011889-7 |0 (DE-627)104732423 |0 (DE-576)208896201 |a Deutschland |g Bundesrepublik |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4010877-6 |0 (DE-627)104598832 |0 (DE-576)208890645 |a Dänemark |2 gnd | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4049422-6 |0 (DE-627)106187074 |0 (DE-576)209081996 |2 gnd |a Religionsunterricht |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4049422-6 |0 (DE-627)106187074 |0 (DE-576)209081996 |2 gnd |a Religionsunterricht |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)133852377 |0 (DE-627)557783410 |0 (DE-576)171083296 |4 edt |a Beyer, Franz-Heinrich |d 1949- | |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a BU 1520 |b Geschichte der religiösen Unterweisung, der Religionspädagogik, der Katechese und Katechetik |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Werke zur Geschichte der Erziehungswissenschaft, Religionspädagogik und Katechetik |k Geschichte der religiösen Unterweisung, der Religionspädagogik, der Katechese und Katechetik |0 (DE-627)1270654284 |0 (DE-625)rvk/16831: |0 (DE-576)200654284 |
936 | r | v | |a BU 2100 |b Allgemeine Werke |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Erziehung, Religionsunterricht und Katechese Heranwachsender |k Allgemeine Werke |0 (DE-627)1270653024 |0 (DE-625)rvk/16849: |0 (DE-576)200653024 |
936 | r | v | |a BQ 7310 |b Aufsatzsammlungen |k Theologie und Religionswissenschaften |k Evangelische Praktische Theologie |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik |k Religionspädagogik |k Aufsatzsammlungen |0 (DE-627)1272614530 |0 (DE-625)rvk/15599: |0 (DE-576)202614530 |
936 | b | k | |a 11.77 |j Religionspädagogik |0 (DE-627)106403931 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3128939950 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 367211785 | ||
LOK | |0 005 20040316000000 | ||
LOK | |0 008 040316||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 15 E 4474 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a theo | ||
LOK | |0 936ln |a t7.4 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3128940010 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 367211785 | ||
LOK | |0 005 20100408105128 | ||
LOK | |0 008 040429||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 04/226 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pl II b 43 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l E12 |8 0 | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheob001.raw | ||
SPR | |a 1 |t IXT | ||
STA | 0 | 0 | |a Church policy,Church policy,Confessional policy,Religious policy,Church,Church,Church,Church in literature,Denmark,Educational duty,Educational charge,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Soviet Occupation Zone,Germany,German Democratic Republic,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,Germany,French Occupation Zone,Islamic religious instruction,Religious instruction,Islam,Pluralistic society,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,Religious pedagogy,Religious education,Religious pluralism,Religion,Pluralism,Social change,Social change,Change,Society,Society,Society in art,World of experience,World of meaning,Lebenswelt |
STB | 0 | 0 | |a Allemagne,Allemagne,Changement social,Changement social,Enseignement de la religion,Enseignement religieux islamique,Mission éducative,Monde environnant,Monde de la vie,Monde de la vie,Pluralisme religieux,Politique religieuse,Politique ecclésiale,Politique ecclésiale,Pédagogie des religions,Société pluraliste,Société plurielle,Société plurielle,Société,Société,Église,Église |
STC | 0 | 0 | |a Alemania,Alemania,Cambio social,Cambio social,Cuadro de vida,Enseñanza religiosa,Enseñanza religiosa islámica,Iglesia,Iglesia,Pedagogía de la religión,Pluralismo religioso,Política eclesiástica,Sociedad pluralista,Sociedad,Sociedad,Sociedad,Tarea educativa |
STD | 0 | 0 | |a Cambiamento sociale,Cambiamento sociale,Chiesa,Chiesa,Germania,Germania,Insegnamento della religione islamica,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Missione educativa,Mondo di vita,Pedagogia della religione,Pluralismo religioso,Politica ecclesiastica,Società pluralista,Società,Società |
STE | 0 | 0 | |a 伊斯兰宗教课程,多元社会,多元代社会,宗教多元主义,宗教多元论,宗教教育,宗教课程,宗教课,宗教教学,德国,德国,教会,教会,教会政策,教育任务,教育责任,社会,社会变迁,社会改变,经验世界 |
STF | 0 | 0 | |a 伊斯蘭宗教課程,多元社會,多元代社會,宗教多元主義,宗教多元論,宗教教育,宗教課程,宗教課,宗教教學,德國,德國,教會,教會,教會政策,教育任務,教育責任,社會,社會變遷,社會改變,經驗世界 |
STG | 0 | 0 | |a Alemanha,Alemanha,Ensino religioso,Ensino religioso islâmico,Igreja,Igreja,Mudança social,Mudança social,Pedagogia da religião,Pluralismo religioso,Política eclesiástica,Quadro de vida,Sociedade pluralista,Sociedade,Sociedade,Tarefa educativa |
STH | 0 | 0 | |a Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Жизненный мир,Образовательный заказ,Общество (мотив),Общество,Педагогика религии,Плюралистическое общество,Преподавание исламской религии,Преподавание религии,Религиозный плюрализм,Социальная перемена (мотив),Социальная перемена,Церковная политика,Церковь (мотив),Церковь |
STI | 0 | 0 | |a Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Εκκλησία (μοτίβο),Εκκλησία,Εκπαιδευτική αποστολή,Θρησκευτικά (μάθημα),Θρησκευτική παιδαγωγική,Θρησκευτικός πλουραλισμός,Ισλαμική θρησκευτική εκπαίδευση,Κοινωνία (μοτίβο),Κοινωνία,Κοινωνική αλλαγή (μοτίβο),Κοινωνική αλλαγή,Περιβάλλον διαβίωσης,Πλουραλιστική κοινωνία,Πολιτική της Εκκλησίας,Εκκλησιαστική πολιτική |
SYE | 0 | 0 | |a Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Sinnwelt,Erfahrungswelt,Sinnwelt,Erfahrungswelt , Konfessionspolitik , Church,Christliche Kirche,Christliche Kirche , Notre-Dame-de-l'Assomption,Ste-Trinité,Sainte-Trinité,Rosenberg-Kirche , Bildungsaufgabe , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Society,Bürgergesellschaft,Bürgerliche Gesellschaft , Plurale Gesellschaft,Pluralismus , Religion,Religiöse Vielfalt , Islam,Islamkunde,Islam-Unterricht , Social change,Cultural change,Gesellschaftliche Entwicklung,Gesellschaftlicher Strukturwandel,Gesellschaftlicher Wandel,Kulturwandel,Soziale Entwicklung,Soziokulturelle Evolution,Gesellschaft,Gesellschaft,Gesellschaftlicher Wandel,Gesellschaftswandel,Soziale Änderung,Soziale Veränderung,Gesellschaft,Gesellschaft,Gesellschaftlicher Wandel,Gesellschaftswandel,Soziale Änderung,Soziale Veränderung,Gesellschaft |
SYF | 0 | 0 | |a BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ , BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ , Danmark,Kongeriget Danmark,Denmark,Danemark,Königreich Dänemark,Danemarck,Dannemarc,Daniyah,Dania,Dennemarck,Danyah,Denemarken |
SYG | 0 | 0 | |a Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre |