Zwischen Berufsfeld- und Wissenschaftsbezug. Universitäre ReligionslehrerInnenbildung im „Jenaer Modell der Lehrerbildung„

The 'Jena Model of Teacher Education', and thus also RE teacher training at Jena University, aims at closely linking the perspectives of the future professional context and of academic scholarship. In this contribution, firstly the concept of RE teacher training according to the Jena Model...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Nebentitel:„Der Riese Religionsdidaktik in hochschuldidaktischen Kinderschuhen? Aufgaben und Desiderate der Religionslehrerbildung“ (Dokumentation der GwR-Jahrestagung 2015)
VerfasserInnen: Beier, Miriam (VerfasserIn) ; Heller, Thomas 1979- (VerfasserIn) ; Wermke, Michael 1958- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Deutsch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [2015]
In: Theo-Web
Jahr: 2015, Band: 14, Heft: 2, Seiten: 104-114
IxTheo Notationen:FB Theologiestudium
KBB Deutsches Sprachgebiet
KDD Evangelische Kirche
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
Beschreibung
Zusammenfassung:The 'Jena Model of Teacher Education', and thus also RE teacher training at Jena University, aims at closely linking the perspectives of the future professional context and of academic scholarship. In this contribution, firstly the concept of RE teacher training according to the Jena Model is outlined (section 1). Secondly, the mentioned linkage between the two perspectives is evaluated drawing on recent recommendations of the Protestant Church in Germany on the reform of RE teacher training as well as on the self-conception of Protestant theology (section 2). Against this backdrop some critical and constructive comments on the concept are made (section 3). (English)
ISSN:1863-0502
Enthält:Enthalten in: Theo-Web