Diakonische Gemeindebildung

Bereits vorliegende Evaluationsergebnisse des Projekts "Diakonat, neu gedacht, neu gelebt" wurden auf gemeindepädagogische Implikationen hin untersucht. Im Zentrum standen dabei Aspekte diakonischer Bildungserfahrungen, die Rolle von Kirchengemeinden und Kirchenbezirken in der diakonischen...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Published in:Pastoraltheologie
Main Author: Eidt, Ellen (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Vandenhoeck & Ruprecht [2018]
In: Pastoraltheologie
Year: 2018, Volume: 107, Issue: 3, Pages: 107-114
Standardized Subjects / Keyword chains:B Evangelische Landeskirche in Württemberg / Deacon / Congregational pedagogy / Religious education
IxTheo Classification:KBB German language area
KDD Protestant Church
RB Church office; congregation
RF Christian education; catechetics
Online Access: Volltext (Resolving-System)
Volltext (doi)
Description
Summary:Bereits vorliegende Evaluationsergebnisse des Projekts "Diakonat, neu gedacht, neu gelebt" wurden auf gemeindepädagogische Implikationen hin untersucht. Im Zentrum standen dabei Aspekte diakonischer Bildungserfahrungen, die Rolle von Kirchengemeinden und Kirchenbezirken in der diakonischen Netzwerkpraxis und Gemeindebildungsprozesse in diakonischen Kontexten. Die Ergebnisse dieser Sekundäranalyse können als Orientierungsmarken für die gemeindediakonische Praxis dienen und eröffnen Perspektiven für vertiefte Forschung im Überschneidungsbereich zwischen Gemeindediakonie und Gemeindepädagogik.
The article analyzes completed evaluation results of the project "Diaconia Thought and Lived Anew" and implications contained therein for congregational pedagogy. At the center stand aspects of diaconal learning formation, the role of congregations and church districts in diaconical networks and the processes of congregational formation in the context of diaconical work. The results of this analysis can serve for orientation in the congregational diaconic efforts and offer insight for deeper research on the intersection between congregational diaconia and congregrational pedagogy.
ISSN:2197-0823
Contains:Enthalten in: Pastoraltheologie
Persistent identifiers:DOI: 10.13109/path.2018.107.3.107