Spirituality and subjectivity in Waldorf (Steiner) education: a postmodern Bildung perspective
Against a general background of education policies based on standard curricula with prescribed and measurable outcomes, this article explores how Waldorf (Steiner) education creates spaces for spirituality and explains the epistemology informing this approach. It seeks to understand this process fro...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Taylor & Francis
2021
|
In: |
International journal of children's spirituality
Jahr: 2021, Band: 26, Heft: 1/2, Seiten: 24-43 |
IxTheo Notationen: | AG Religiöses Leben; materielle Religion NBE Anthropologie ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Spirituality
B Subjectivity B postmodern Bildung B Waldorf/Steiner education |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) |