Spirituality and subjectivity in Waldorf (Steiner) education: a postmodern Bildung perspective

Against a general background of education policies based on standard curricula with prescribed and measurable outcomes, this article explores how Waldorf (Steiner) education creates spaces for spirituality and explains the epistemology informing this approach. It seeks to understand this process fro...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Rawson, Martyn (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Taylor & Francis 2021
In: International journal of children's spirituality
Jahr: 2021, Band: 26, Heft: 1/2, Seiten: 24-43
IxTheo Notationen:AG Religiöses Leben; materielle Religion
NBE Anthropologie
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Spirituality
B Subjectivity
B postmodern Bildung
B Waldorf/Steiner education
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)