Emplotting a privileged position. The construction of the history of secular humanism in Norwegian religious education textbooks

There has recently been an increasing focus on the inclusion of non-religious world-views in religious education (RE). An important concern for the legitimacy of an RE subject in public education in liberal democracies is that all traditions, whether religious or secular, are treated in an equal and...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Schjetne, Espen (VerfasserIn) ; Hansen, Ole Henrik Borchgrevink (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [publisher not identified] 2021
In: British Journal of religious education
Jahr: 2021, Band: 43, Heft: 3, Seiten: 299-309
normierte Schlagwort(-folgen):B Norwegen / Religionsunterricht / Säkularer Humanismus
IxTheo Notationen:AH Religionspädagogik
KBE Nordeuropa; Skandinavien
weitere Schlagwörter:B Education
B Religious
B Secular Humanism
B History
B Textbooks
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)