Recovering Mystery: Ecological Encounters and Practical Theological Ways of Knowing

Western ways of thinking about our ecological context have too often failed to nurture meaningful relationship with it. This failure is rooted in our assumptions about what it means to know. Approaches to environmental education (including environmental education in religious communities and beyond)...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:  
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Ayres, Jennifer R. 1972- (Συγγραφέας)
Τύπος μέσου: Ηλεκτρονική πηγή Άρθρο
Γλώσσα:Αγγλικά
Έλεγχος διαθεσιμότητας: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Φόρτωση...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Έκδοση: De Gruyter 2021
Στο/Στη: International journal of practical theology
Έτος: 2021, Τόμος: 25, Τεύχος: 1, Σελίδες: 75-93
Άλλες λέξεις-κλειδιά:B Οικολογία
B Feminism
B Epistemology
B Education
B Εκπαίδευση
B Φεμινισμός
B Ecology
B Ενσάρκωση
B Epistemologie
Διαθέσιμο Online: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Περιγραφή
Σύνοψη:Western ways of thinking about our ecological context have too often failed to nurture meaningful relationship with it. This failure is rooted in our assumptions about what it means to know. Approaches to environmental education (including environmental education in religious communities and beyond) that rely on rationalist and objectivist epistemologies fail to adequately address the emotional and relational aspects of forming ecological character and identity. Ecological encounter, as spiritual and pedagogical practice, grounds an integrated and comprehensive way of knowing, loving, and caring for a dynamic and mysterious world, and the place of human life within it.
Der Aufsatz widmet sich grundlegenden Problemen der Umwelterziehung und stellt das Konzept "ecological encounters" zur Diskussion. Die gegenwärtige Bildungspraxis zu Umweltfragen ist allzu oft von westlichen, rationalistisch verengten Erkenntnistheorien geprägt. Dies hat zur Folge, dass emotionale und beziehungsförmige Aspekte aus der Umwelterziehung verdrängt werden. "Ecological encounters", eine geistliche und pädagogische Praxis der Begegnung mit der Umwelt, kann dem entgegenwirken. Das Konzept bildet die Grundlage für einen zugleich verstehenden, liebevollen und fürsorglichen Umgang mit der Welt.
ISSN:1612-9768
Περιλαμβάνει:Enthalten in: International journal of practical theology
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/ijpt-2020-0040