Pedagogical relevance of the Ignatian presupposition
The paper undertakes a critical analysis of the so-called Presupposition of the Spiritual Exercises of St. Ignatius Loyola, which prescribes the benevolent interpretation of the other’s words. We aim to identify the anthropological and epistemological background of the pedagogical guidelines contain...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Taylor & Francis
2021
|
In: |
International journal of philosophy and theology
Jahr: 2021, Band: 82, Heft: 2, Seiten: 193-203 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Ignacio, de Loyola 1491-1556, Exercitia spiritualia
/ Voraussetzung
/ Pädagogik
|
IxTheo Notationen: | CB Christliche Existenz; Spiritualität KAH Kirchengeschichte 1648-1913; Neuzeit RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
Spiritual Exercises
B intellectual and moral virtues B the presupposition B Ignatius Loyola B Ignatian pedagogy |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) |
Zusammenfassung: | The paper undertakes a critical analysis of the so-called Presupposition of the Spiritual Exercises of St. Ignatius Loyola, which prescribes the benevolent interpretation of the other’s words. We aim to identify the anthropological and epistemological background of the pedagogical guidelines contained therein and to explicate the intellectual and moral virtues needed to put them into practice. We argue that practising the Presupposition is both virtuous and mutually beneficial in pedagogical practice. |
---|---|
ISSN: | 2169-2335 |
Enthält: | Enthalten in: International journal of philosophy and theology
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1080/21692327.2021.1939107 |