Integrating Literacy and Science in Biology: Teaching and Learning Impacts of Reading Apprenticeship Professional Development

This study examined the effects of professional development integrating academic literacy and biology instruction on science teachers? instructional practices and students? achievement in science and literacy. The intervention consisted of 10 days of professional development in Reading Apprenticeshi...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Greenleaf, Cynthia L. (VerfasserIn) ; Litman, Cindy (VerfasserIn) ; Hanson, Thomas L. (VerfasserIn) ; Rosen, Rachel (VerfasserIn) ; Boscardin, Christy K. (VerfasserIn) ; Herman, Joan (VerfasserIn) ; Schneider, Steven A. (VerfasserIn) ; Madden, Sarah (VerfasserIn) ; Jones, Barbara (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Sage 1998
In: Review and expositor
Jahr: 1998, Band: 95, Heft: 3, Seiten: 647-717
weitere Schlagwörter:B science literacy
B Professional Development
B Reading comprehension
B disciplinary literacy
B academic literacy
B STEM
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)