Musik, Kultur und Gesellschaft in Marokko: Ibrāhīm at-Tādilī ar-Ribāṭī und seine Sicht auf die andalusische Musik

The article presents a musicological text by the 19th century Moroccan author Ibrāhīm at-Tādilī, Aġānī s-siqā wa-maġānī l-mūsīqā au al-irtiqāʾ ilā ʿulūm al-mūsīqā, based on a manuscript now preserved at Granada. In this article I will concentrate on the theoretical and socio-cultural implications. T...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Kara, Hayat (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Brill 2013
In: Oriens
Jahr: 2013, Band: 41, Heft: 1/02, Seiten: 159-183
weitere Schlagwörter:B Andalusian-Moroccan music
B Mode
B Tādilī
B nauba
B rhythmic cycle
Online Zugang: Volltext (JSTOR)
Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Beschreibung
Zusammenfassung:The article presents a musicological text by the 19th century Moroccan author Ibrāhīm at-Tādilī, Aġānī s-siqā wa-maġānī l-mūsīqā au al-irtiqāʾ ilā ʿulūm al-mūsīqā, based on a manuscript now preserved at Granada. In this article I will concentrate on the theoretical and socio-cultural implications. The Aġānī s-siqā are an important document that reflects the strong relationship between the Andalusian-Moroccan music and the Moroccan identity, continuing until the present today.
ISSN:1877-8372
Enthält:Enthalten in: Oriens
Persistent identifiers:DOI: 10.1163/18778372-13410106