Musik, Kultur und Gesellschaft in Marokko: Ibrāhīm at-Tādilī ar-Ribāṭī und seine Sicht auf die andalusische Musik
The article presents a musicological text by the 19th century Moroccan author Ibrāhīm at-Tādilī, Aġānī s-siqā wa-maġānī l-mūsīqā au al-irtiqāʾ ilā ʿulūm al-mūsīqā, based on a manuscript now preserved at Granada. In this article I will concentrate on the theoretical and socio-cultural implications. T...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Brill
2013
|
In: |
Oriens
Jahr: 2013, Band: 41, Heft: 1/02, Seiten: 159-183 |
weitere Schlagwörter: | B
Andalusian-Moroccan music
B Mode B Tādilī B nauba B rhythmic cycle |
Online Zugang: |
Volltext (JSTOR) Volltext (lizenzpflichtig) Volltext (lizenzpflichtig) |
Zusammenfassung: | The article presents a musicological text by the 19th century Moroccan author Ibrāhīm at-Tādilī, Aġānī s-siqā wa-maġānī l-mūsīqā au al-irtiqāʾ ilā ʿulūm al-mūsīqā, based on a manuscript now preserved at Granada. In this article I will concentrate on the theoretical and socio-cultural implications. The Aġānī s-siqā are an important document that reflects the strong relationship between the Andalusian-Moroccan music and the Moroccan identity, continuing until the present today. |
---|---|
ISSN: | 1877-8372 |
Enthält: | Enthalten in: Oriens
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1163/18778372-13410106 |