Islamische Theologie und Religionspädagogik in Bewegung: neue Ansätze in Europa
Welche Merkmale muss eine gegenwartsbezogene islamische Theologie und Religionspädagogik im deutschen und im europäischen Kontext aufweisen, um sowohl den Bedürfnissen der in einem säkularen Umfeld lebenden europäischen Muslim_innen gerecht zu werden, als auch zur Profilierung der islamischen Theolo...
其他作者: | |
---|---|
格式: | 电子 图书 |
语言: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
出版: |
Bielefeld
transcript Verlag
[2016]
|
In: | Year: 2016 |
丛编: | Globaler lokaler Islam
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Europa
/ Islamische Religionspädagogik
/ 伊斯兰神学
|
Further subjects: | B
宗教学
B 教育学 B Aufsatzsammlung B Religious Studies B Europe B 宗教 B 伊斯兰研究 B 教育理论 B Theory of Education B Pedagogy B Islamic Studies B Islamic Theology B 伊斯兰神学 B Islamische Religionspädagogik B Education B Bildung; Religion; Islamische Religionspädagogik; Islamische Theologie; Islamwissenschaft; Islam; Europa; Religionswissenschaft; Bildungstheorie; Pädagogik; Education; Islamic Religious Education; Islamic Theology; Islamic Studies; Europe; Religious Studies; Theory of Education; Pedagogy B Europa B 伊斯兰教 B Islamic Religious Education B Konferenzschrift |
在线阅读: |
Volltext (lizenzpflichtig) |
Parallel Edition: | Non-electronic
Non-electronic |
总结: | Welche Merkmale muss eine gegenwartsbezogene islamische Theologie und Religionspädagogik im deutschen und im europäischen Kontext aufweisen, um sowohl den Bedürfnissen der in einem säkularen Umfeld lebenden europäischen Muslim_innen gerecht zu werden, als auch zur Profilierung der islamischen Theologie und Religionspädagogik im europäischen Kontext beitragen zu können?Dieser Frage, die sich vor dem Hintergrund der Gründung mehrerer islamisch-theologischer Zentren an deutschsprachigen Universitäten stellt, gehen die Beiträger_innen aus der Perspektive unterschiedlicher Fachgebiete nach und tragen damit auch zu einer Reflexion der aktuellen Islam-Debatte bei. Which characteristics must a contemporary Islamic theology and religious pedagogy display in the German and European context in order to meet both the needs of European Muslims living in secular environments, and to make a contribution to shaping Islamic theology and religious education in the European context? This question, which is posed against the backdrop of the foundation of multiple Islamic theology centers at German universities, is explored by contributors from diverse disciplinary perspectives, which thus contribute to a reflection of contemporary debates in and around Islam Which characteristics must a contemporary Islamic theology and religious pedagogy display in the German and European context in order to meet both the needs of European Muslims living in secular environments, and to make a contribution to shaping Islamic theology and religious education in the European context? This question, which is posed against the backdrop of the foundation of multiple Islamic theology centers at German universities, is explored by contributors from diverse disciplinary perspectives, which thus contribute to a reflection of contemporary debates in and around Islam Zekirija Sejdini (Dr.), geb. 1972, lehrt islamische Religionspädagogik an der Universität Innsbruck. |
---|---|
ISBN: | 3839433959 |