Inverting the Object of Study: Recalibrating the Frame of Reference in Study Abroad Experiences
This essay is concerned with study abroad experiences as opportunities for student cognitive development, using the interpretive lens of educational psychologist William G. Perry. A standard and often valuable assignment in courses on world religions is a site visit to a religious institution in one...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Beteiligte: | |
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Wiley-Blackwell
[2015]
|
In: |
Teaching theology and religion
Jahr: 2015, Band: 18, Heft: 1, Seiten: 63-72 |
IxTheo Notationen: | AG Religiöses Leben; materielle Religion AH Religionspädagogik BK Hinduismus, Jainismus, Sikhismus KBM Asien ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
site visits
B Cultural Context B Ideology B study abroad B Cognitive Development B object and subject of study |
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) Volltext (doi) |