Inverting the Object of Study: Recalibrating the Frame of Reference in Study Abroad Experiences

This essay is concerned with study abroad experiences as opportunities for student cognitive development, using the interpretive lens of educational psychologist William G. Perry. A standard and often valuable assignment in courses on world religions is a site visit to a religious institution in one...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Palmer, Norris W. (VerfasserIn)
Beteiligte: Barbour, John D. (VerfasserIn des Bezugswerks)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell [2015]
In: Teaching theology and religion
Jahr: 2015, Band: 18, Heft: 1, Seiten: 63-72
IxTheo Notationen:AG Religiöses Leben; materielle Religion
AH Religionspädagogik
BK Hinduismus, Jainismus, Sikhismus
KBM Asien
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B site visits
B Cultural Context
B Ideology
B study abroad
B Cognitive Development
B object and subject of study
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)