Gemeindepädagogik
Education as an important topic for future church work has focussed attention on the parish as a place of learning. This textbook details the current state of specialist research and career theory on teaching in the parish. The four thematic aspects - parish, education, living environments and caree...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Beteiligte: | ; ; ; |
Medienart: | Elektronisch Buch |
Sprache: | Deutsch |
Subito Bestelldienst: | Jetzt bestellen. |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
s.l.
Walter De Gruyter GmbH Co. KG
2012
|
In: | Jahr: 2012 |
Rezensionen: | Gemeindepädagogik (2013) (Lachmann, Rainer, 1940 -)
|
Bände / Aufsätze: | Bände / Aufsätze anzeigen. |
Ausgabe: | 1. Aufl. |
Schriftenreihe/Zeitschrift: | De Gruyter Studium
|
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Gemeindepädagogik
/ Evangelische Religionspädagogik
|
weitere Schlagwörter: | B
Lehrbuch
B Christian Education Philosophy Textbooks B Christian Education B Praktische Theologie B Bildung B Studienbuch B Gemeindeaufbau B Gemeindepädagogik B RELIGION / Christianity / Education / General |
Online Zugang: |
Cover Cover (Verlag) Volltext (lizenzpflichtig) Volltext (lizenzpflichtig) |
Parallele Ausgabe: | Nicht-Elektronisch
|
Zusammenfassung: | Education as an important topic for future church work has focussed attention on the parish as a place of learning. This textbook details the current state of specialist research and career theory on teaching in the parish. The four thematic aspects - parish, education, living environments and career theory - are viewed from three perspectives: historical; with respect to the crucial questions of the modern world; as well as existing areas of conflict. The similar arrangement of the chapters, which include detailed exercises, ensure that the textbook is ideally suited for teaching and studying Martin Steinhäuser |
---|---|
ISBN: | 311022108X |
Zugangseinschränkungen: | Restricted Access |
Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/9783110221091 |