Enlivening thinking and speech in search of spiritual identity: the role of 'speech formation' in Steiner's Waldorf education
The purpose of this paper is to clarify Steiner's understanding of thinking and the way it influences the use of language in the classroom of 6-18 years old, and through that, to discuss how it eventually serves to capture one's spiritual identity. First, the paper introduces Steiner'...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Taylor & Francis
[2019]
|
In: |
International journal of children's spirituality
Jahr: 2019, Band: 24, Heft: 1, Seiten: 83-96 |
IxTheo Notationen: | AG Religiöses Leben; materielle Religion AH Religionspädagogik AZ Neue Religionen TK Neueste Zeit |
weitere Schlagwörter: | B
Steiner's Waldorf education
B Thinking B Speech B Child Development B Spiritual Identity |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) Volltext (doi) |