Enlivening thinking and speech in search of spiritual identity: the role of 'speech formation' in Steiner's Waldorf education

The purpose of this paper is to clarify Steiner's understanding of thinking and the way it influences the use of language in the classroom of 6-18 years old, and through that, to discuss how it eventually serves to capture one's spiritual identity. First, the paper introduces Steiner'...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Okumoto, Yoko (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Taylor & Francis [2019]
In: International journal of children's spirituality
Jahr: 2019, Band: 24, Heft: 1, Seiten: 83-96
IxTheo Notationen:AG Religiöses Leben; materielle Religion
AH Religionspädagogik
AZ Neue Religionen
TK Neueste Zeit
weitere Schlagwörter:B Steiner's Waldorf education
B Thinking
B Speech
B Child Development
B Spiritual Identity
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)
Volltext (doi)