How Do Academic Institutions Evaluate Their History?: Campus Case Studies II: Georgetown University

These remarks, shared at the "Legacy and Mission: Theological Education and the History of Slavery" conference at Princeton Theological Seminary, provide an overview of how Georgetown University is addressing its history with slavery and its afterlives.

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Rothman, Adam 1971- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Sage Publ. [2020]
In: Theology today
Jahr: 2020, Band: 76, Heft: 4, Seiten: 298-302
IxTheo Notationen:CF Christentum und Wissenschaft
KAH Kirchengeschichte 1648-1913; Neuzeit
KAJ Kirchengeschichte 1914-; neueste Zeit
KBQ Nordamerika
weitere Schlagwörter:B Princeton Theological Seminary
B Slavery
B Theological Education
B Georgetown University
B History
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)
Beschreibung
Zusammenfassung:These remarks, shared at the "Legacy and Mission: Theological Education and the History of Slavery" conference at Princeton Theological Seminary, provide an overview of how Georgetown University is addressing its history with slavery and its afterlives.
ISSN:2044-2556
Enthält:Enthalten in: Theology today
Persistent identifiers:DOI: 10.1177/0040573619882680