Die Friedliche Revolution als Thema im Religionsunterricht. Didaktische Perspektiven
To what extent is the Peaceful Revolution an issue in religious education and how is it interpreted? This question will be answered based upon a critical analysis of curricula and textbooks for religious education. What follows is a critical classification in terms of pedagogy for religion and churc...
主要作者: | |
---|---|
格式: | 電子 Article |
語言: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
出版: |
de Gruyter
[2019]
|
In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2019, 卷: 71, 發布: 1, Pages: 49-59 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
新教宗教課程
/ Lehrplanforschung
/ 德國
|
IxTheo Classification: | KAJ Church history 1914-; recent history KBB German language area KDD Protestant Church RF Christian education; catechetics |
Further subjects: | B
Schulbuchanalyse
B textbook analysis B Religionsdidaktik B Religious Education B Friedliche Revolution B Lehrplananalyse B Peaceful Revolution B Church History B curriculum analysis B 教會歷史研究 |
在線閱讀: |
Volltext (Verlag) Volltext (doi) |
總結: | To what extent is the Peaceful Revolution an issue in religious education and how is it interpreted? This question will be answered based upon a critical analysis of curricula and textbooks for religious education. What follows is a critical classification in terms of pedagogy for religion and church history and in conclusion, reflections on how to teach about the Peaceful Revolution will be considered. Ausgehend von Lehrplänen und Unterrichtsmaterialien wird analysiert, wie die Friedliche Revolution im evangelischen Religionsunterricht thematisiert und gedeutet wird. Es erfolgt eine religions- und kirchengeschichtsdidaktisch kritische Einordnung und es werden Überlegungen zur zukünftigen Didaktisierung des Themas dargestellt. |
---|---|
ISSN: | 2366-7796 |
Contains: | Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/zpt-2019-0006 |