Die Friedliche Revolution als Thema im Religionsunterricht. Didaktische Perspektiven
To what extent is the Peaceful Revolution an issue in religious education and how is it interpreted? This question will be answered based upon a critical analysis of curricula and textbooks for religious education. What follows is a critical classification in terms of pedagogy for religion and churc...
Autor principal: | |
---|---|
Tipo de documento: | Electrónico Artículo |
Lenguaje: | Alemán |
Verificar disponibilidad: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Publicado: |
de Gruyter
[2019]
|
En: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Año: 2019, Volumen: 71, Número: 1, Páginas: 49-59 |
(Cadenas de) Palabra clave estándar: | B
Enseñanza religiosa evangélica
/ Investigación sobre planos de enseñanza
/ Alemania / Revolución
|
Clasificaciones IxTheo: | KAJ Época contemporánea KBB Región germanoparlante KDD Iglesia evangélica RF Catequética |
Otras palabras clave: | B
Historia eclesiástica
B textbook analysis B Análisis escolar B Religionsdidaktik B Religious Education B Friedliche Revolution B Lehrplananalyse B Peaceful Revolution B Church History B curriculum analysis |
Acceso en línea: |
Volltext (Verlag) Volltext (doi) |
Sumario: | To what extent is the Peaceful Revolution an issue in religious education and how is it interpreted? This question will be answered based upon a critical analysis of curricula and textbooks for religious education. What follows is a critical classification in terms of pedagogy for religion and church history and in conclusion, reflections on how to teach about the Peaceful Revolution will be considered. Ausgehend von Lehrplänen und Unterrichtsmaterialien wird analysiert, wie die Friedliche Revolution im evangelischen Religionsunterricht thematisiert und gedeutet wird. Es erfolgt eine religions- und kirchengeschichtsdidaktisch kritische Einordnung und es werden Überlegungen zur zukünftigen Didaktisierung des Themas dargestellt. |
---|---|
ISSN: | 2366-7796 |
Obras secundarias: | Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/zpt-2019-0006 |