Die Friedliche Revolution als Thema im Religionsunterricht. Didaktische Perspektiven

To what extent is the Peaceful Revolution an issue in religious education and how is it interpreted? This question will be answered based upon a critical analysis of curricula and textbooks for religious education. What follows is a critical classification in terms of pedagogy for religion and churc...

Descripción completa

Guardado en:  
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Witten, Ulrike 1982- (Autor)
Tipo de documento: Electrónico Artículo
Lenguaje:Alemán
Verificar disponibilidad: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Gargar...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Publicado: ˜deœ Gruyter [2019]
En: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Año: 2019, Volumen: 71, Número: 1, Páginas: 49-59
(Cadenas de) Palabra clave estándar:B Enseñanza religiosa evangélica / Investigación sobre planos de enseñanza / Alemania / Revolución
Clasificaciones IxTheo:KAJ Época contemporánea
KBB Región germanoparlante
KDD Iglesia evangélica 
RF Catequética
Otras palabras clave:B Historia eclesiástica
B textbook analysis
B Análisis escolar
B Religionsdidaktik
B Religious Education
B Friedliche Revolution
B Lehrplananalyse
B Peaceful Revolution
B Church History
B curriculum analysis
Acceso en línea: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)
Descripción
Sumario:To what extent is the Peaceful Revolution an issue in religious education and how is it interpreted? This question will be answered based upon a critical analysis of curricula and textbooks for religious education. What follows is a critical classification in terms of pedagogy for religion and church history and in conclusion, reflections on how to teach about the Peaceful Revolution will be considered.
Ausgehend von Lehrplänen und Unterrichtsmaterialien wird analysiert, wie die Friedliche Revolution im evangelischen Religionsunterricht thematisiert und gedeutet wird. Es erfolgt eine religions- und kirchengeschichtsdidaktisch kritische Einordnung und es werden Überlegungen zur zukünftigen Didaktisierung des Themas dargestellt.
ISSN:2366-7796
Obras secundarias:Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/zpt-2019-0006