Die Friedliche Revolution als Thema im Religionsunterricht. Didaktische Perspektiven
To what extent is the Peaceful Revolution an issue in religious education and how is it interpreted? This question will be answered based upon a critical analysis of curricula and textbooks for religious education. What follows is a critical classification in terms of pedagogy for religion and churc...
Autor principal: | |
---|---|
Tipo de documento: | Recurso Electrónico Artigo |
Idioma: | Alemão |
Verificar disponibilidade: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Publicado em: |
de Gruyter
[2019]
|
Em: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Ano: 2019, Volume: 71, Número: 1, Páginas: 49-59 |
(Cadeias de) Palavra- chave padrão: | B
Ensino religioso evangélico
/ Pesquisa sobre o plano de ensino
/ Alemanha / Revolução
|
Classificações IxTheo: | KAJ Época contemporânea KBB Região germanófona KDD Igreja evangélica RF Catequética |
Outras palavras-chave: | B
Análise escolar
B textbook analysis B História eclesiástica B Religionsdidaktik B Religious Education B Friedliche Revolution B Lehrplananalyse B Peaceful Revolution B Church History B curriculum analysis |
Acesso em linha: |
Volltext (Verlag) Volltext (doi) |
Resumo: | To what extent is the Peaceful Revolution an issue in religious education and how is it interpreted? This question will be answered based upon a critical analysis of curricula and textbooks for religious education. What follows is a critical classification in terms of pedagogy for religion and church history and in conclusion, reflections on how to teach about the Peaceful Revolution will be considered. Ausgehend von Lehrplänen und Unterrichtsmaterialien wird analysiert, wie die Friedliche Revolution im evangelischen Religionsunterricht thematisiert und gedeutet wird. Es erfolgt eine religions- und kirchengeschichtsdidaktisch kritische Einordnung und es werden Überlegungen zur zukünftigen Didaktisierung des Themas dargestellt. |
---|---|
ISSN: | 2366-7796 |
Obras secundárias: | Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/zpt-2019-0006 |