Die Friedliche Revolution als Thema im Religionsunterricht. Didaktische Perspektiven

To what extent is the Peaceful Revolution an issue in religious education and how is it interpreted? This question will be answered based upon a critical analysis of curricula and textbooks for religious education. What follows is a critical classification in terms of pedagogy for religion and churc...

全面介紹

Saved in:  
書目詳細資料
主要作者: Witten, Ulrike 1982- (Author)
格式: 電子 Article
語言:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
載入...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
出版: ˜deœ Gruyter [2019]
In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2019, 卷: 71, 發布: 1, Pages: 49-59
Standardized Subjects / Keyword chains:B 新教宗教課程 / Lehrplanforschung / 德國
IxTheo Classification:KAJ Church history 1914-; recent history
KBB German language area
KDD Protestant Church
RF Christian education; catechetics
Further subjects:B Schulbuchanalyse
B textbook analysis
B Religionsdidaktik
B Religious Education
B Friedliche Revolution
B Lehrplananalyse
B Peaceful Revolution
B Church History
B curriculum analysis
B 教會歷史研究
在線閱讀: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)
實物特徵
總結:To what extent is the Peaceful Revolution an issue in religious education and how is it interpreted? This question will be answered based upon a critical analysis of curricula and textbooks for religious education. What follows is a critical classification in terms of pedagogy for religion and church history and in conclusion, reflections on how to teach about the Peaceful Revolution will be considered.
Ausgehend von Lehrplänen und Unterrichtsmaterialien wird analysiert, wie die Friedliche Revolution im evangelischen Religionsunterricht thematisiert und gedeutet wird. Es erfolgt eine religions- und kirchengeschichtsdidaktisch kritische Einordnung und es werden Überlegungen zur zukünftigen Didaktisierung des Themas dargestellt.
ISSN:2366-7796
Contains:Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/zpt-2019-0006