Internationale Begegnungen im Kontext der Jugendarbeit: Empirische Ergebnisse aus einem unterschätzten Feld non-formaler Bildung

In the field of non-formal education, international youth work has a long tradition and a variety of formats to enhance transnational learning. The article identifies different approaches, key institutions and current research. Comprehensive evaluation data from different countries underlines the ed...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Ilg, Wolfgang 1973- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Deutsch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: ˜deœ Gruyter [2016]
In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Jahr: 2016, Band: 68, Heft: 3, Seiten: 312-326
normierte Schlagwort(-folgen):B Internationale Jugendarbeit / Interreligiöses Lernen / Religiöse Bildung
IxTheo Notationen:CC Christentum und nichtchristliche Religionen; interreligiöse Beziehungen
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Evaluation
B transnationale Bildungsforschung
B intercultural learning
B Interreligiöses Lernen
B Jugendarbeit
B Interreligious Learning
B transnational educational research
B Interkulturelle Bildung
B Youth work
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)
Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Rechteinformation:InC 1.0
Beschreibung
Zusammenfassung:In the field of non-formal education, international youth work has a long tradition and a variety of formats to enhance transnational learning. The article identifies different approaches, key institutions and current research. Comprehensive evaluation data from different countries underlines the educational potential of youth camps and youth encounters. However, religious issues are often neglected in this context, especially in a secular country like France. The article advocates that religiosity should be explicitly addressed in situations in which the participating groups come from countries with a very different understanding of the role of religion in public life, e.g. France and Poland.
ISSN:2366-7796
Enthält:Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/zpt-2016-0033
DOI: 10.15496/publikation-74635
HDL: 10900/133282