Ambiges wird schnell übersehen – ein Plädoyer für einen Lehr-Lern-Ansatz beim "automatischen" Denken in Stereotypen
Main Author: | |
---|---|
Format: | Electronic Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
de Gruyter
2022
|
In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2022, Volume: 74, Issue: 2, Pages: 184-197 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Ambiguity
/ Pedagogics
|
IxTheo Classification: | VA Philosophy ZF Education |
Further subjects: | B
Duale Prozesstheorie
B Ambiguity tolerance–intolerance B Religious education B Interreligious Learning B Prejudice B Vorurteile B Dual-Process Theory B tolerance of ambiguity B Ambiguity |
Online Access: |
Volltext (lizenzpflichtig) Volltext (lizenzpflichtig) |
ISSN: | 2366-7796 |
---|---|
Contains: | Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/zpt-2022-0021 |