Transformative Learning Theory: Connections with Christian Adult Education

This article explores Transformative Learning Theory, primarily as asserted by Jack Mezirow, and highlights its relevance for the field of Christian education. The theory's core elements of experience, critical reflection, corporate discourse, authentic relationships, and change identify signif...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Marmon, Ellen L. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Sage Publications 2013
In: Christian education journal
Jahr: 2013, Band: 10, Heft: 2, Seiten: 424-431
weitere Schlagwörter:B disorienting dilemma
B corporate discourse
B critical reflection
B Transformative Learning
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Beschreibung
Zusammenfassung:This article explores Transformative Learning Theory, primarily as asserted by Jack Mezirow, and highlights its relevance for the field of Christian education. The theory's core elements of experience, critical reflection, corporate discourse, authentic relationships, and change identify significant building blocks of effective adult discipleship.
ISSN:2378-525X
Enthält:Enthalten in: Christian education journal
Persistent identifiers:DOI: 10.1177/073989131301000212