How do we 'read the context'?

The thesis of this article is that the process of 'reading' (or constructing) a context is somehow analogous to the process of reading a text. The tools, concepts and categories developed in literary criticism to read texts may therefore be helpful for New Testament scholars' endevour...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Botha, J. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: NTWSA 1994
In: Neotestamentica
Jahr: 1994, Band: 28, Heft: 2, Seiten: 291-307
weitere Schlagwörter:B Context
B Theology
B Reading process
B Contextualisation
B Criticism
B Christianity
Online Zugang: Volltext (JSTOR)
Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Beschreibung
Zusammenfassung:The thesis of this article is that the process of 'reading' (or constructing) a context is somehow analogous to the process of reading a text. The tools, concepts and categories developed in literary criticism to read texts may therefore be helpful for New Testament scholars' endevours to find ways and means to read context(s).
ISSN:2518-4628
Enthält:Enthalten in: Neotestamentica
Persistent identifiers:DOI: 10.10520/AJA2548356_350