Ist der konfessionelle Religionsunterricht in Österreich zukunftsfähig? Einblicke in die Situation, in aktuelle Herausforderungen und mögliche Perspektiven religiöser Bildung an öffentlichen Schulen
The recent violent conflicts in the name of religion once more raise the question about the best form of religious education at public schools. Thus, in Austria different models of religious education are currently discussed in politics and society as well as within the churches. The article introdu...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Deutsch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[2016]
|
In: |
Theo-Web
Jahr: 2016, Band: 15, Heft: 1, Seiten: 153-172 |
IxTheo Notationen: | AH Religionspädagogik CC Christentum und nichtchristliche Religionen; interreligiöse Beziehungen CH Christentum und Gesellschaft KBB Deutsches Sprachgebiet RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
Diakonisch
B Pluralität B Religionsunterricht B Konfessionell B Modelle religiöser Bildung |
Zusammenfassung: | The recent violent conflicts in the name of religion once more raise the question about the best form of religious education at public schools. Thus, in Austria different models of religious education are currently discussed in politics and society as well as within the churches. The article introduces selected models and organizational forms of religious education, sketches the specific Austrian situation, identifies current challenges and discusses how future-proof the confessional model of RE at Austrian public schools is. (English) |
---|---|
ISSN: | 1863-0502 |
Enthält: | Enthalten in: Theo-Web
|