Klassiker der Religionswissenschaft modern konzipiert. Eine Alternative zu einem Referat-basierten Seminaraufbau

Competence Orientation, Backward Design, Constructive Alignment - The didactical models that are taught in teacher training courses in higher education may sound plausible in theory, but their application in the classroom often proves very time consuming. Moreover, including insights from cognitive...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Lange, Bernhard 1915-1963 (VerfasserIn)
Beteiligte: Laack, Isabel (HerausgeberIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Deutsch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [2017]
In: Zeitschrift für Religionskunde
Jahr: 2017, Band: 5, Seiten: 54-70
normierte Schlagwort(-folgen):B Religionswissenschaft / Klassiker / Religionswissenschaftliches Studium / Grundstudium
IxTheo Notationen:AA Religionswissenschaft
AH Religionspädagogik
weitere Schlagwörter:B Kompetenzorientierung
B Seminar
B Hochschuldidaktik
B Klassiker
B Backward Design
B Constructive Alignment
B Religionswissenschaft
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Beschreibung
Zusammenfassung:Competence Orientation, Backward Design, Constructive Alignment - The didactical models that are taught in teacher training courses in higher education may sound plausible in theory, but their application in the classroom often proves very time consuming. Moreover, including insights from cognitive science and the results from Hattie´s meta-study leads to loss of sight of the forest for the trees. Taking the example of an introductory course to the scientific study of religion, ranging from Frazer to Geertz, the article will show how a text heavy seminar based on student presentations can be transformed into a multifaceted course that reaches its learning goals without relying on student presentations.
ISSN:2297-6469
Enthält:Enthalten in: Zeitschrift für Religionskunde